Przeglądaj wg: Autor Kisiel, Michał
Wyświetlanie wyników 1 do 14 z 14
Data wydania | Tytuł | Autor |
2016 | Alain Badiou, “Rhapsody for the Theatre, edited and introduced by Bruno Bosteels, translated by Bruno Bosteels with the assistance of Martin Puchner”, Verso, London, New York 2013, 174 stron, miękka oprawa. Publikacja anglojęzyczna | Kisiel, Michał |
2017 | Apostrophe and apocalypse : notes on theatricality in Jacques Derrida's "Envois" | Kisiel, Michał |
2019 | Aristeus and Thanatos. Samuel Beckett’s Insect Poetics | Kisiel, Michał |
2018 | Brian Massumi, Ontopower: War, Powers and the State of Perception (Durham: Duke University Press, 2015) [recenzja] | Kisiel, Michał |
2018 | Christophe Bonneuil and Jean-Baptiste Fressoz, The Shock of the Anthropocene: The Earth, History and Us, przeł. David Fernbach (London, New York: Verso, 2017) [recenzja] | Kisiel, Michał |
2015 | Cinders – recenzja | Kisiel, Michał |
2016 | Michael Naas, “The End of the World and Other Teachable Moments: Jacques Derrida’s Final Seminar”, New York: Fordham University Press, 2015, 212 s. | Kisiel, Michał |
2014 | "Na początku było słowo a na końcu ciało" : "no właśnie co" Samuela Becketta jako pragnienie uobecnienia | Kisiel, Michał |
2016 | Rhapsody for the Theatre – recenzja | Kisiel, Michał |
2019 | Stacy Alaimo "Exposed. Environmental Politics & Pleasures in Posthuman Times" (Nota krytyczna) | Kisiel, Michał |
2014 | Światy wyludnione Nadzieja i oczekiwanie w Wyludniaczu Samuela Becketta | Kisiel, Michał |
2020 | Violence Hates Games? Revolting (against) Violence in Michael Haneke’s Funny Games U.S. | Kisiel, Michał |
2020 | Violence hates games? Revolting (Against) Violence in Michael Haneke’s „Funny Games U.S.” | Kisiel, Michał |
2017 | "White world, not a sound" : paternal spaces in Samuel Beckett's "Embres" | Kisiel, Michał |