Skip navigation

Browsing by Author Ogrodzka-Mazur, Ewa

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 11 to 30 of 51 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2011Family - child - school : continuity and change of cultural transmission in the borderland environmentOgrodzka-Mazur, Ewa
2009From national to global identity : globalization versus patriotic and civil attitudes of contemporary youthOgrodzka-Mazur, Ewa
2018Identity Behaviours of Australian and European Communities of Schools with Polish as the Teaching Language – a Comparative StudyOgrodzka-Mazur, Ewa
2021Identyfikacje narodowe młodzieży akademickiej jako efekt kategoryzowania społecznego na pograniczu polsko-czeskimOgrodzka-Mazur, Ewa
2015Intercultural and digital competence in teacher training from an international perspective: Poland Portugal, Slovakia, Spain and RussiaGutierrez-Esteban, Prudencia; Alonso-Diaz, Laura; Smyrnova-Trybulska, Eugenia; Capay, Martin; Ogrodzka-Mazur, Ewa; Goncalves Pinto, Paulo Jorge; Noskova, Tatiana; Gajdzica, Anna; Pavlova, Tatiana; Yakovleva, Olga
2018Intercultural Education in Poland: Current Problems and Research OrientationsOgrodzka-Mazur, Ewa
2018Intercultural Education in Poland: Experiences, Problems and ProspectsOgrodzka-Mazur, Ewa
2013Intercultural education in schools of the Polish-Czech borderland : experiences-problems-prospectsOgrodzka-Mazur, Ewa
2019Kompetencje społeczne uczniów a realizacja zadań rozwojowych w okresie późnego dzieciństwa – studium z pogranicza polsko-czeskiegoOgrodzka-Mazur, Ewa
2019LaudacjaOgrodzka-Mazur, Ewa
2017Między etnicznością a integracją. Strategie kulturalizacyjne przyjmowane przez społeczności szkół z polskim językiem nauczaniaOgrodzka-Mazur, Ewa
2019Nota biograficznaOgrodzka-Mazur, Ewa
2015Polska mniejszość narodowa na Zaolziu w ciągłości i zmianie społecznej - perspektywa wielokulturowa i edukacyjnaOgrodzka-Mazur, Ewa
2016Preferencje aksjologiczne dzieci i młodzieży z pogranicza polskoczeskiego : od wartości materialnych do postmaterialnychOgrodzka-Mazur, Ewa
2009Problematyka wielokulturowości oraz edukacji międzykulturowej w działalności naukowo-badawczej Katedry Pedagogiki OgólnejOgrodzka-Mazur, Ewa; Szczurek-Boruta, Alina
2015Report on the implementation of WorkPackage 2 "Analyses of legal, ethical, human, technical and social factors of ICT and e-learning development and intercultural competences state in every partner country" in the framework of the IRNet projectSmyrnova-Trybulska, Eugenia; Ogrodzka-Mazur, Ewa; Szafrańska-Gajdzica, Anna; Doluk, Ewelina; Kommersthe, Piet; Morze, Nataliia; Noskova, Tatiana; Pavlova, Tatiana; Yakovleva, Olga; Pinto, Paulo; Arias-Masa, Juan; Cubo-Delgado, Sixto; Delicado-Puerto, Gemma; Drlik, Martin; Malach, Josef; Issa, Tomayess; Romanyukha, Maryna
2015Report on the implementation of WP3 "Analyses and evaluation of the ICT level, e-learning and intercultural development in every participating country" in the framework of the IRNet projectSmyrnova-Trybulska, Eugenia; Ogrodzka-Mazur, Ewa; Szafrańska-Gajdzica, Anna; Doluk, Ewelina; Noskova, Tatiana; Pavlova, Tatiana; Yakovleva, Olga; Morze, Nataliia; Kommersthe, Piet; Pinto, Paulo; Alonso-Diaz, Laura; Tosina Yuste, Rocio; Gutierrez-Esteban, Prudencia; Capay, Martin; Drlik, Martin; Malach, Josef; Issa, Tomayess; Issa, Theodora; Romanyukha, Maryna
2015Research into students' ICT competencies and their use in ICT at selected universities : a Polish-Czech comparative studyOgrodzka-Mazur, Ewa; Gajdzica, Anna; Chmura, Milan; Malach, Josef
2021Społeczne "zakotwiczanie" przejawiane przez młodych uczących się na pograniczu polsko-czeskim: poczucie spójności, odrębności i ciągłościOgrodzka-Mazur, Ewa
2018Stimulating the learning of Polish and Czech students with the use of e-learning resourcesOgrodzka-Mazur, Ewa; Szafrańska, Anna; Malach, Josef; Chmura, Milan