Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/10173
Tytuł: | Diagnozowanie zjawiska przemocy w rodzinie : rola środowisk szkolnych |
Autor: | Jarosz, Ewa |
Słowa kluczowe: | przemoc w rodzinie; przemoc wobec dzieci; rola szkoły; diagnozowanie przemocy w rodzinie; pedagogika społeczna; pedagogika opiekuńcza |
Data wydania: | 1999 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | E. Górnikowska-Zwolak, A. Radziewicz-Winnicki, A. Czerkawski (red.), "Pedagogika społeczna w Polsce - między stagnacją a zaangażowaniem. T. 1" (S. 202-206). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Społeczno-polityczne transformacje dokonujące się w Polsce, postępująca
demokratyzacja życia sprzyjają, a czasami wręcz umożliwiają naukom
społecznym podejmowanie problemów i tematów, które w okresach
minionych były nie dostrzegane, zaniedbywane lub po prostu celowo pomijane.
Do takich problemów zaliczyć można zjawisko przemocy wobec dzieci.
W szerszym, pozajednostkowym zakresie temat krzywdzenia dzieci zaczęto
podejmować w Polsce dopiero z początkiem lat dziewięćdziesiątych. Dzisiaj
nie trzeba chyba przekonywać nikogo z praktyków ani z teoretyków specjalizujących
się w sprawach opieki i wychowania, że problem przemocy
wobec dzieci w rodzinie dotyczy naszego społeczeństwa w co najmniej takim
samym stopniu, jak społeczeństw zachodnich. Z dostępnych danych i dotychczasowych
badań wynika, iż nadużycia wobec dzieci w rodzinie mają w naszym
kraju wymiar, zasięg i charakter zbliżone do rozpoznanego w krajach
tego samego kręgu kulturowego." (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10173 |
ISBN: | 8322608535 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|