Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10224
Tytuł: Czterdzieści lat instytucjonalnego funkcjonowania pedagogiki i psychologii na Górnym Śląsku
Autor: Juszczyk, Stanisław
Słowa kluczowe: Pedagogika; Katowice; Górny Śląsk; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Katowicach; Uniwersytet Śląski w Katowicach; Instytut Pedagogiki; Instytut Psychologii; Psychologia
Data wydania: 2016
Źródło: Rocznik Pedagogiczny, T. 39 (2016), s. 213-223
Abstrakt: Korzeni górnośląskiej pedagogiki i psychologii należy szukać w okresie międzywojennym. W 1928 r. powołano do życia w Katowicach Instytut Pedagogiczny. Instytut w swoim planie pracy, oprócz omówienia działalności dydaktycznej, naukowej, zapowiedzi prowadzenia biblioteki pedagogicznej i pracowni psychologicznej, kierowania szkołami doświadczalnymi, zawarł projekt wydawania periodycznego biuletynu Instytutu pod tytułem „Chowanna”. Bogata działalność Instytutu koncentrowała się głównie na kształceniu i dokształcaniu nauczycieli różnych specjalności. Utworzenie Instytutu było wyrazem dążenia wojewódzkich władz oświatowych do umożliwienia nauczycielom pracującym na Śląsku zdobycia i pogłębienia wiedzy pedagogicznej. Miejsce powstania Instytutu Pedagogicznego – Katowice – było bardzo ważne. Śląsk po latach oderwania od Polski potrzebo-wał polskich tradycji pedagogicznych. Polska kultura, nauka i oświata były wy-znacznikiem przynależności tych ziem do macierzy. [fragm. wstępu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10224
ISSN: 0137-9585
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Juszczyk_Czterdziesci_lat_instytucjonalnego_funkcjonowania_pedagogiki.pdf541,93 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons