Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/10290
Tytuł: | Deskryptywne wypowiedzi nauczycieli na lekcji |
Autor: | Przybyla, Olga |
Słowa kluczowe: | akty mowy; semantyka; komunikacja dydaktyczna |
Data wydania: | 2003 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Kleszczowa, i J. Sobczykowa (red.), "Śląskie studia lingwistyczne" (S. 248-258). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Akty informatywne stanowią liczną grupę aktów mowy występującą w komunikacji dydaktycznej. Łączą w sobie wypowiedź DLA kogoś i DO kogoś1. Nierównorzędność relacji nadawczo-odbiorczych oraz uwarunkowania sytuacyjne wpływają na ich odrębny charakter. Przekazywanie wiedzy odnosi się do faktów, przedmiotów, zdarzeń - są to więc wypowiedzi DLA kogoś. Jednocześnie komunikat kierowany jest DO kogoś. Podkreśla się rolę nadawcy-nauczyciela wobec adresata-ucznia. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10290 |
ISBN: | 83-226-1204-4 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|