Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10290
Tytuł: Deskryptywne wypowiedzi nauczycieli na lekcji
Autor: Przybyla, Olga
Słowa kluczowe: akty mowy; semantyka; komunikacja dydaktyczna
Data wydania: 2003
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: K. Kleszczowa, i J. Sobczykowa (red.), "Śląskie studia lingwistyczne" (S. 248-258). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Akty informatywne stanowią liczną grupę aktów mowy występującą w komunikacji dydaktycznej. Łączą w sobie wypowiedź DLA kogoś i DO kogoś1. Nierównorzędność relacji nadawczo-odbiorczych oraz uwarunkowania sytuacyjne wpływają na ich odrębny charakter. Przekazywanie wiedzy odnosi się do faktów, przedmiotów, zdarzeń - są to więc wypowiedzi DLA kogoś. Jednocześnie komunikat kierowany jest DO kogoś. Podkreśla się rolę nadawcy-nauczyciela wobec adresata-ucznia. [fragm. tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10290
ISBN: 83-226-1204-4
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Przybyla_Deskryptowe_wypowiedzi_nauczycieli_na_lekcji.pdf793,46 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons