Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10429
Tytuł: Edukacja kobiet dla demokracji
Autor: Górnikowska-Zwolak, Elżbieta
Słowa kluczowe: kobiety; edukacja; demokracja
Data wydania: 1995
Źródło: Chowanna, T. 2 (1995), s. 37-48
Abstrakt: Należy stwierdzić, że bardzo wiele działań, o charakterze politycznym i stricte wychowawczym, musi być jeszcze podjętych, jeśli chcemy udoskonalić demokrację poprzez wzrost udziału kobiet w życiu publicznym. Szczególne zadania przypadają instytucjom edukacyjnym, ale instytucje te mają również do rozwiązania specyficzne problemy. Nie da się np. wykluczyć możliwych źródeł konfliktu, jeśli nauczanie religijne bądź tradycyjne poglądy rodziców będą raczej wzmacniać przekonanie, że młode kobiety powinny koncentrować się na wartościach życia rodzinnego (i dziewczęta z pewnością dostrzegają atrakcje takiego życia). Ale coraz więcej dziewcząt zdaje sobie również z tego sprawę, że uwaga poświęcana życiu rodzinnemu nie musi być wyłączna. I to przesłanie powinny podkreślać i przekazywać instytucje kształcące oraz wychowujące. Nawet jeśli uczestniczenie w pracach samorządu lokalnego, zasiadanie w parlamencie czy rządzie nie jest przedmiotem aspiracji wszystkich kobiet, to wszystkie obywatelki danego kraju bezwzględnie powinny się orientować w sprawach i zdarzeniach zachodzących w ich kraju, powinny być w stanie wykorzystać swoje demokratyczne prawa w sposób efektywny i inteligentny dla dobra społeczeństwa (a także szerszej społeczności światowej). Taka przynajmniej jest jedna z interpretacji demokracji i rozwoju. Prawda ta z trudem toruje sobie drogę w społeczeństwie polskim.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10429
ISSN: 0137-706X
2353-9682
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gornikowska-Zwolak_Edukacja_kobiet_dla_demokracji.pdf408,01 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons