http://hdl.handle.net/20.500.12128/10435
Tytuł: | System edukacji jako czynnik zmiany struktury społecznej : w ujęciu Randalla Collinsa |
Autor: | Górnikowska-Zwolak, Elżbieta |
Słowa kluczowe: | system edukacji; struktura społeczna; Randall Collins |
Data wydania: | 1997 |
Źródło: | Edukacja, Nr 1 (1997), s. 29-41 |
Abstrakt: | W sytuacji, gdy w Polsce dokonały się przemiany systemowe i gdy, podobnie jak w innych krajach o gospodarce rynkowej, wykształcenie staje się kosztowną inwestycją (która w przyszłości musi przynieść konkretne zyski) - warto poświęcić więcej uwagi analizie skutków tej nowej sytuacji. A pomóc w tym może przybliżenie osobom zainteresowanym, zwłaszcza pedagogom, znaczących w literaturze naukowej rozważań na temat oświaty w ujęciu makrospołecznym. Do takich zaś można bez wątpienia zaliczyć rozważania wybitnego amerykańskiego uczonego Randalla Collinsa. Ów błyskotliwy i ekscytujący socjolog (a i psycholog w jednej osobie), autor kilkunastu prac zwartych oraz kilkudziesięciu artykułów, najbardziej istotny wkład wniósł w dziedzinie teorii konfliktu społecznego oraz badań nad edukacją I stratyfikacją, a także w dziedzinie socjologii nauki. Analizy, które prezentuje, charakteryzują się całkowicie nową perspektywą interpretacji wielu różnorodnych obszarów badawczych. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10435 |
ISSN: | 2449-8998 0239-6858 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Gornikowska_Zwolak_System_edukacji_jako_czynnik_zmiany.pdf | 710,21 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons