Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10435
Tytuł: System edukacji jako czynnik zmiany struktury społecznej : w ujęciu Randalla Collinsa
Autor: Górnikowska-Zwolak, Elżbieta
Słowa kluczowe: system edukacji; struktura społeczna; Randall Collins
Data wydania: 1997
Źródło: Edukacja, Nr 1 (1997), s. 29-41
Abstrakt: W sytuacji, gdy w Polsce dokonały się przemiany systemowe i gdy, podobnie jak w innych krajach o gospodarce rynkowej, wykształcenie staje się kosztowną inwestycją (która w przyszłości musi przynieść konkretne zyski) - warto poświęcić więcej uwagi analizie skutków tej nowej sytuacji. A pomóc w tym może przybliżenie osobom zainteresowanym, zwłaszcza pedagogom, znaczących w literaturze naukowej rozważań na temat oświaty w ujęciu makrospołecznym. Do takich zaś można bez wątpienia zaliczyć rozważania wybitnego amerykańskiego uczonego Randalla Collinsa. Ów błyskotliwy i ekscytujący socjolog (a i psycholog w jednej osobie), autor kilkunastu prac zwartych oraz kilkudziesięciu artykułów, najbardziej istotny wkład wniósł w dziedzinie teorii konfliktu społecznego oraz badań nad edukacją I stratyfikacją, a także w dziedzinie socjologii nauki. Analizy, które prezentuje, charakteryzują się całkowicie nową perspektywą interpretacji wielu różnorodnych obszarów badawczych.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10435
ISSN: 2449-8998
0239-6858
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gornikowska_Zwolak_System_edukacji_jako_czynnik_zmiany.pdf710,21 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons