Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10816
Tytuł: The university teacher in the end of this century and its educational model of the future
Autor: Górnikowska-Zwolak, Elżbieta
Słowa kluczowe: socjologia edukacji; dydaktyka; nauczanie; nauczyciel akademicki; pedagogika
Data wydania: 1991
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Radziewicz-Winnicki (red.), "Teacher strategies : a review and critique of chosen conceptions" (S. 40-49). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Przedmiotem artykułu są rozważania o instytucji szkolnej szczególnego typu -o uniwersytecie. W części pierwszej skoncentrowano się na podstawowych zadaniach uniwersytetu. Określono je jako kreowanie postaw wobec życia i kultury, a dopiero w drugiej kolejności '- przygotowanie w zakresie wybranej dziedziny wiedzy. Druga część artykułu to refleksje na temat nauczyciela akademickiego, orędownika, a jednocześnie wykonawcy określonych zadań. Zwrócono uwagę na fakt, iż żadna z reform edukacyjnych nie zwalnia nauczyciela z osobistej odpowiedzialności, jaka na nim spoczywa. Ważne są: jego przygotowanie do pracy naukowej i dydaktyczno-wychowawczej, postawa moralna, osobiste doświadczenia. Wskazano także na ogromne zróżnicowanie ról, jakie -zgodnie z oczekiwaniami społecznymi - powinien. odgrywać nauczyciel akademicki. Kilka uwag poświęcono szczególnie ważnej kwestii - statusowi studenta oraz wzajemnym relacjom nauczycieli i studentów.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10816
ISBN: 83-226-0376-2
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gornikowska_The_university_teacher_in_the_end_of_this_century.pdf702,83 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons