Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1100
Tytuł: The role of intercultural encounters in raising students' language awareness and langauge sensitivity
Autor: Kiliańska-Przybyło, Grażyna
Słowa kluczowe: Intercultural encounters; students’ language awareness
Data wydania: 2013
Źródło: Linguistica Silesiana, Vol. 34 (2013), s. 281-296
Abstrakt: Intercultural encounters, among many values, serve as critical incidents that promote understanding, noticing and observing particular cultural as well as linguistic phenomena. Additionally, narrating intercultural encounters may activate the processes commonly associated with LA methodology, i.e.: description, exploration, languaging (understood as making meaning and shaping knowledge and experience through language use; Swain 2010), engagement and refl ection. The aim of this paper is to analyze Ss’ narratives of intercultural encounters and present the impact that these encounters had on students’ language awareness, language sensitivity and language use.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1100
ISSN: 0208-4228
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kilianska_Przybylo_The_role_of_intercultural_encounters_in_raising_students_language_awareness.pdf484,39 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons