Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11180
Tytuł: Szkoła jako przestrzeń współpracy i otwartości wobec dziecka z rzadką chorobą genetyczną
Autor: Klajmon-Lech, Urszula
Słowa kluczowe: family; child with a rare disease; school; support
Data wydania: 2018
Źródło: Kultura i Edukacja, Nr 3 (2018), s. 159–170
Abstrakt: The aim of the article was to present the main problems related to the functioning of a child with a rare disease at school and to show the forms of support for the child and his family offered by the school. In the text, I present the results of research carried out using the method of narrative interview among parents of children with a rare genetic disease. Respond-ents present difficult choices related to the choice of school and frequent changes of educational facilities for their children. They also show positive examples of support provided to the child by the school and educators. Parents appreciate that the teachers establish a subjective relationship with the child and parents, provide the child with proper care during classes, innovate in teaching and the attitude of openness that is passed on to the school community.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11180
DOI: 10.15804/kie.2018.03.10
ISSN: 1230-266X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Klajmon_Lech_Szkola_jako_przestrzen_wspolpracy.pdf447,45 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons