Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/11196
Tytuł: | Teoretyczne podstawy testu czytania ze zrozumieniem |
Autor: | Krzyżyk, Danuta |
Słowa kluczowe: | percepcja czytanego tekstu; rozumienie czytanego tekstu |
Data wydania: | 2002 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | H. Synowiec (red.), "W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Edwardowi Polańskiemu" (S. 192-196). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Od 1990 roku w Polsce trwają prace nad reformą edukacji, nad takim przekształceniem systemu szkolnego nauczania, aby mógł on funkcjonować zgodnie z potrzebami współczesnego społeczeństwa, jak najlepiej przygotowując młodego człowieka do życia.
Autorzy reformy zwrócili szczególną uwagę na kształcenie i doskonalenie uczniowskich kompetencji w zakresie skutecznego porozumiewania się. Dostrzegli, że jest to umiejętność niezbędna, pozwalająca młodemu człowiekowi odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości i tę rzeczywistość kształtować. Wszak mówienie, posługiwanie się językiem to działanie, oddziaływanie na rzeczywistość; akty mowy to czyny, wywołane postawionymi zadaniami. Każdy użytkownik języka nie tylko przekazuje komunikaty, ale również otrzymuje informacje zwrotne od innych. We współczesnym święcie poszerza się bogactwo typów komunikatów." […] (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11196 |
ISBN: | 8322611455 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|