DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Krzyżyk, Danuta | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-08T07:09:09Z | - |
dc.date.available | 2019-10-08T07:09:09Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.identifier.citation | H. Synowiec (red.), "W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Edwardowi Polańskiemu" (S. 192-196). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 8322611455 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11196 | - |
dc.description.abstract | "Od 1990 roku w Polsce trwają prace nad reformą edukacji, nad takim przekształceniem systemu szkolnego nauczania, aby mógł on funkcjonować zgodnie z potrzebami współczesnego społeczeństwa, jak najlepiej przygotowując młodego człowieka do życia.
Autorzy reformy zwrócili szczególną uwagę na kształcenie i doskonalenie uczniowskich kompetencji w zakresie skutecznego porozumiewania się. Dostrzegli, że jest to umiejętność niezbędna, pozwalająca młodemu człowiekowi odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości i tę rzeczywistość kształtować. Wszak mówienie, posługiwanie się językiem to działanie, oddziaływanie na rzeczywistość; akty mowy to czyny, wywołane postawionymi zadaniami. Każdy użytkownik języka nie tylko przekazuje komunikaty, ale również otrzymuje informacje zwrotne od innych. We współczesnym święcie poszerza się bogactwo typów komunikatów." […] (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | percepcja czytanego tekstu | pl_PL |
dc.subject | rozumienie czytanego tekstu | pl_PL |
dc.title | Teoretyczne podstawy testu czytania ze zrozumieniem | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|