Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11220
Tytuł: Złorzeczenie, czyli "zwrot ku rzeczom" a historia wychowania
Autor: Michalski, Łukasz
Słowa kluczowe: material turn; return to things; history of education; history of educational thought; posthumanism
Data wydania: 2018
Źródło: "Chowanna" T. 2 (2018), s. 337-360
Abstrakt: The starting point for the considerations taken up in this article is a general interest in the so-called material turn in social science and its consequences for historiography of educational thought. Despite the fact that material turn is not a new concept in (post)humanities, it is nevertheless still worth considering, due to controversies underlying its basics. It should be noticed that material turn evokes the necessity of shifting research interests from human to thing (from subject to object), which in educational context becomes a crucial change of the main field of study. The first part of the article is an attempt to employ a theoretical background posed especially by Ewa Domańska, Martin Heidegger, and Bjørnar Olsen. The final part of the study touches upon a few literary and philosophical contexts in an attempt to widen the historical imagination of educational thought with material turn.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11220
ISSN: 0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Michalski_zlorzeczenie_czyli_zwrot_ku_rzeczom.pdf400,25 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons