Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11266
Tytuł: Gwarowy leksem "gryfny" jako modny komponent kultury konsumpcyjnej
Autor: Łuc, Izabela
Słowa kluczowe: language fashion; dialect; Polish language of consumption; Upper Silesia
Data wydania: 2019
Źródło: "Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza" Vol. 26, nr 1 (2019), s. 85-100
Abstrakt: The object of the analysis is the way of creating commercial utterances and functional names in which the formal indicator is the dialectal lexeme gryfnie recognized as a fashionable component of Polish language of consumption. According to the communicative practice of the creators of cultural texts, the use of the gryfny component valorizes products, identifies service objects, assesses offers and highlights the speakers of the language living in the Upper Silesia region. The analytical material coming from the advertisements spread by media and on the Internet was described from the perspective of cultural linguistics and pragmalinguistics. The references to cognitive conception of meaning fields were made taking into account the appropriate methodological solutions and the complex polisystem of commercial conditions.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11266
DOI: 10.14746/pspsj.2019.26.1.4
ISSN: 1233-8672
2450-4939
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Gwarowy_leksem_gryfny_jako_modny_komponent.pdf967,18 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons