DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szafrańska, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-11T12:30:21Z | - |
dc.date.available | 2019-10-11T12:30:21Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | "Pedagogika Społeczna" Nr 2 (2019), s. 149-162 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1642-672X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11289 | - |
dc.description.abstract | Ostatnie lata przyniosły w Polsce szczególne zainteresowanie Czechami, którzy od lat
są wskazywani w ogólnopolskich badaniach prowadzonych przez CBOS jako naród obdarzany największą sympatią. Pogranicze to przestrzeń, która ma różny charakter kulturowo-społeczny ze względu na
uwarunkowania polityczno-administracyjne. Intensywność kontaktów jest regulowana prawnymi rozwiązaniami
o charakterze międzynarodowym. Mieszkańcy pogranicza mają znacznie więcej okazji do poznania swoich
sąsiadów, również ze względu na możliwość pozyskiwania projektów transgranicznych. Realizując od lat
badania na pograniczu polsko-czeskim dostrzegam, że tendencja związana z zainteresowaniem Czechami –
obecna w innych regionach Polski – nie jest tak silna na samym pograniczu. Łatwość dostępu do informacji,
nawiązywania formalnych i nieformalnych kontaktów nie wpływają na tę ciekawość. W artykule przedstawiam
analizy uzyskanych wyników badań realizowanych wśród nauczycieli na terenie pogranicza polsko-czeskiego
– w powiecie cieszyńskim. Wyniki przeprowadzonych badań poddano analizie ilościowej, a w opracowaniu
uzyskanych danych empirycznych zastosowane zostały metody statystyczne. Interesowała mnie aktywność
badanych nauczycieli w zakresie podejmowania udziału w projektach transgranicznych oraz poszukiwania
wiedzy o sąsiadach. Chciałam się również dowiedzieć jak oceniają własną wiedzę dotyczącą między innymi
kultury, sztuki, tradycji czy kulinariów czeskich. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Borderland | pl_PL |
dc.subject | knowledge | pl_PL |
dc.subject | teachers | pl_PL |
dc.subject | Pogranicze | pl_PL |
dc.subject | wiedza | pl_PL |
dc.subject | nauczyciele | pl_PL |
dc.title | Nauczyciele z pogranicza polsko-czeskiego o swoich sąsiadach | pl_PL |
dc.title.alternative | Teachers from the Polish-Czech borderland about their neighbours | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|