Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11289
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzafrańska, Anna-
dc.date.accessioned2019-10-11T12:30:21Z-
dc.date.available2019-10-11T12:30:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citation"Pedagogika Społeczna" Nr 2 (2019), s. 149-162pl_PL
dc.identifier.issn1642-672X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11289-
dc.description.abstractOstatnie lata przyniosły w Polsce szczególne zainteresowanie Czechami, którzy od lat są wskazywani w ogólnopolskich badaniach prowadzonych przez CBOS jako naród obdarzany największą sympatią. Pogranicze to przestrzeń, która ma różny charakter kulturowo-społeczny ze względu na uwarunkowania polityczno-administracyjne. Intensywność kontaktów jest regulowana prawnymi rozwiązaniami o charakterze międzynarodowym. Mieszkańcy pogranicza mają znacznie więcej okazji do poznania swoich sąsiadów, również ze względu na możliwość pozyskiwania projektów transgranicznych. Realizując od lat badania na pograniczu polsko-czeskim dostrzegam, że tendencja związana z zainteresowaniem Czechami – obecna w innych regionach Polski – nie jest tak silna na samym pograniczu. Łatwość dostępu do informacji, nawiązywania formalnych i nieformalnych kontaktów nie wpływają na tę ciekawość. W artykule przedstawiam analizy uzyskanych wyników badań realizowanych wśród nauczycieli na terenie pogranicza polsko-czeskiego – w powiecie cieszyńskim. Wyniki przeprowadzonych badań poddano analizie ilościowej, a w opracowaniu uzyskanych danych empirycznych zastosowane zostały metody statystyczne. Interesowała mnie aktywność badanych nauczycieli w zakresie podejmowania udziału w projektach transgranicznych oraz poszukiwania wiedzy o sąsiadach. Chciałam się również dowiedzieć jak oceniają własną wiedzę dotyczącą między innymi kultury, sztuki, tradycji czy kulinariów czeskich.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectBorderlandpl_PL
dc.subjectknowledgepl_PL
dc.subjectteacherspl_PL
dc.subjectPograniczepl_PL
dc.subjectwiedzapl_PL
dc.subjectnauczycielepl_PL
dc.titleNauczyciele z pogranicza polsko-czeskiego o swoich sąsiadachpl_PL
dc.title.alternativeTeachers from the Polish-Czech borderland about their neighbourspl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szafranska_Nauczyciele_z_pogranicza_polsko-czeskiego_o_swoich_sasiadach.pdf396,94 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons