Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11396
Tytuł: Teoretyczne podstawy współczesnej pedagogiki zdrowia jako subdyscypliny pedagogiki
Tytuł równoległy: The theoretical basis of contemporary health pedagogy as a pedagogical subdiscipline
Autor: Syrek, Ewa
Słowa kluczowe: pedagogy in health promotion; social pedagogy; health education; The Social-Ecological Model; environment; pedagogika zdrowia; pedagogika społeczna; edukacja zdrowotna; społeczno-ekologiczny model zdrowia; środowisko
Data wydania: 2019
Źródło: "Pedagogika Społeczna" Nr 2(72) (2019), s. 9-23
Abstrakt: The article presents the Social-Ecological model of health and elements of the classical concept of social pedagogy, indicating the theoretical basis of pedagogy in health promotion with its cognitive and scientific interest and emphasizes environmental health education in the context of its practical application. The article also indicates the social pedagogy as a meta-theory of contemporary pedagogy in health promotion. Artykuł prezentuje społeczno-ekologiczny model zdrowia i elementy klasycznej koncepcji pedagogiki społecznej, wskazując podstawy teoretyczne pedagogiki zdrowia z zaznaczeniem jej przedmiotu zainteresowań poznawczo-naukowych oraz akcentuje środowiskową edukację zdrowotną w kontekście jej praktycznego zastosowania. Ukazuje pedagogikę społeczną jako metateorię współczesnej pedagogiki zdrowia.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11396
DOI: 10.35464/1642-672X.PS.2019.2.01
ISSN: 1642-672X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Syrek_Teoretyczne_podstawy_wspolczesnej_pedagogiki_zdrowia.pdf335,64 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons