Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11504
Tytuł: Książka w domu i w szkole - od domowej lektury do szkolnego podręcznika
Autor: Niesporek-Szamburska, Bernadeta
Wójcik-Dudek, Małgorzata
Słowa kluczowe: czytelnictwo dzieci; czytelnictwo młodzieży
Data wydania: 2017
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: K. Tałuć (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży. T. 5" (S. 213-228). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: "Irena Socha, pisząc o najważniejszych sytuacjach, w jakich przebiega „obcowanie młodych ludzi z książką, które kształtują wzory czytelniczych zachowań”, wymienia na drugim miejscu czytanie w szkole1. Zauważa, jak wielką rolę odgrywa w kształtowaniu tych zachowań nauka czytania i rozumienia czytanego tekstu. Nie mniej istotnym problemem, który wyznacza rangę książki w szkole, jest czytanie (lub nieczytanie) lektur szkolnych, a także poszukiwanie drogi do odbiorcy i dążenie do tego, by kontakt z lekturą w okresie szkolnym nie był przymusem, ale stał się przyjemnością2." [fragment tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11504
ISBN: 978-83-226-3010-5
978-83-226-3011-2
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek_Szamburska_Ksiazka_w_domu_i_w_szkole_od_domowej_lektury_do_szkolnego_podrecznika.pdf1,47 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons