http://hdl.handle.net/20.500.12128/11504
Tytuł: | Książka w domu i w szkole - od domowej lektury do szkolnego podręcznika |
Autor: | Niesporek-Szamburska, Bernadeta Wójcik-Dudek, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | czytelnictwo dzieci; czytelnictwo młodzieży |
Data wydania: | 2017 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Tałuć (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży. T. 5" (S. 213-228). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Irena Socha, pisząc o najważniejszych sytuacjach, w jakich przebiega „obcowanie młodych ludzi z książką, które kształtują wzory czytelniczych zachowań”, wymienia na drugim miejscu czytanie w szkole1. Zauważa, jak wielką rolę odgrywa w kształtowaniu tych zachowań nauka czytania i rozumienia czytanego tekstu. Nie mniej istotnym problemem, który wyznacza rangę książki w szkole, jest czytanie (lub nieczytanie) lektur szkolnych, a także poszukiwanie drogi do odbiorcy i dążenie do tego, by kontakt z lekturą w okresie szkolnym nie był przymusem, ale stał się przyjemnością2." [fragment tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11504 |
ISBN: | 978-83-226-3010-5 978-83-226-3011-2 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Niesporek_Szamburska_Ksiazka_w_domu_i_w_szkole_od_domowej_lektury_do_szkolnego_podrecznika.pdf | 1,47 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons