http://hdl.handle.net/20.500.12128/11664
Tytuł: | Edukacja przedszkolna i szkolna dzieci polskich w Austrii. Doświadczenia i problemy |
Autor: | Ryszawy, Sylwia |
Słowa kluczowe: | edukacja w Austrii; wychowanie przedszkolne; edukacja międzykulturowa |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J. Paedagogia-Psychologia, Vol. 32, iss. 2 (2019), s. 55-68 |
Abstrakt: | Edukacja i integracja dzieci z różnych krajów to trudne zadania dla współczesnych przedszkoli. Celem jest zapewnienie dzieciom możliwości właściwego rozwoju i zdobywania wiedzy, kompetencji i kluczowych umiejętności w życiu społecznym. Opisane w artykule badanie przeprowadzono za pomocą metody indywidualnych przypadków, a jego założeniem teoretycznym była koncepcja edukacji międzykulturowej w ujęciu Jerzego Nikitorowicza. Stanowiący podstawę rozważań materiał empiryczny został zebrany za pomocą autorskich kwestionariuszy wywiadów oraz analizy dokumentów. Otrzymane wyniki wskazują na doświadczenia oraz trudności rodziców i dzieci dotyczące edukacji w kraju przyjmującym, a także na przykłady dobrych praktyk, co umożliwia dyskusję na temat polskiego systemu edukacji. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11664 |
DOI: | 10.17951/j.2019.32.2.55-68 |
ISSN: | 2449-8521 0867-2040 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Ryszawy_Edukacja_przedszkolna_i_szkolna.pdf | 1,19 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons