DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Ryszawy, Sylwia | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-19T16:34:27Z | - |
dc.date.available | 2019-11-19T16:34:27Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J. Paedagogia-Psychologia, Vol. 32, iss. 2 (2019), s. 55-68 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2449-8521 | - |
dc.identifier.issn | 0867-2040 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11664 | - |
dc.description.abstract | Edukacja i integracja dzieci z różnych krajów to trudne zadania dla współczesnych przedszkoli.
Celem jest zapewnienie dzieciom możliwości właściwego rozwoju i zdobywania wiedzy, kompetencji
i kluczowych umiejętności w życiu społecznym. Opisane w artykule badanie przeprowadzono za pomocą
metody indywidualnych przypadków, a jego założeniem teoretycznym była koncepcja edukacji międzykulturowej
w ujęciu Jerzego Nikitorowicza. Stanowiący podstawę rozważań materiał empiryczny został
zebrany za pomocą autorskich kwestionariuszy wywiadów oraz analizy dokumentów. Otrzymane wyniki
wskazują na doświadczenia oraz trudności rodziców i dzieci dotyczące edukacji w kraju przyjmującym,
a także na przykłady dobrych praktyk, co umożliwia dyskusję na temat polskiego systemu edukacji. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja w Austrii | pl_PL |
dc.subject | wychowanie przedszkolne | pl_PL |
dc.subject | edukacja międzykulturowa | pl_PL |
dc.title | Edukacja przedszkolna i szkolna dzieci polskich w Austrii. Doświadczenia i problemy | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.17951/j.2019.32.2.55-68 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|