DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Suchodolska, Jolanta | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-07T14:17:41Z | - |
dc.date.available | 2019-12-07T14:17:41Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, B. Grabowska (red.), "Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. T. 2, Problemy praktyki oświatowej" (S. 115-133). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7611-471-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11785 | - |
dc.description.abstract | "Znaczenie symboliki w życiu każdego człowieka z całą pewnością nie wymaga
szczególnej interpretacji. Dotyczy ona znaków i symboli, umożliwiających odwoływanie
się do określonych doświadczeń, wartości bądź postaw, będących
podstawą do rozwijania wybranych obszarów – z jednej strony – komunikowania
Innym swojego sposobu odbioru otaczającej rzeczywistości, z drugiej
zaś – komunikowania się z nimi. Można zatem powiedzieć, iż stanowią one
specyficzną oś syntezy doświadczeń jednostki, które za pośrednictwem symbolicznych
znaków odzwierciedlają emocjonalny aspekt rodzaju komunikacji
i więzi społecznych, jakie łączą człowieka z jego środowiskiem życia, wybraną
grupą lub kulturą. W takim rozumieniu symbole1 i znaki mogą pełnić nie tylko
rolę komunikacyjną, ale także integracyjną, zarówno w skali mikro‑, jak i makrospołecznej." (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Edukacja Międzykulturowa; | - |
dc.subject | rozwój | pl_PL |
dc.subject | społeczne Ja | pl_PL |
dc.subject | potrzeba | pl_PL |
dc.title | Ekspresja i symbolika - jako forma wyrażania społecznego Ja przez dziecko z problemami rozwojowymi | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|