Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11795
Tytuł: Kulturowe implikacje teorii społeczno-poznawczej Alberta Bandury - o możliwościach wykorzystania w badaniach międzykulturowych
Autor: Suchodolska, Jolanta
Słowa kluczowe: międzykulturowość; społeczne uczenie się
Data wydania: 2006
Wydawca: Cieszyn : Uniwersytet Śląski. Filia
Źródło: T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.), "Teorie i modele badań międzykulturowych : praca zbiorowa" (S. 119-128). Cieszyn : Uniwersytet Śląski. Filia
Abstrakt: An important condition in shaping the personality is undoubtedly learning from others through imitating and observing, which is called modelling. The knowledge of one of the most influential concepts related to the development of personality, created on the basis of the learning theory — social-cognitive theory by Albert Bandera, enhances the understanding of these process mechanisms. This work emphasizes the opportunities and possibilities to take advantage of these modelling mechanisms in intercultural education — cultural sensitization process, in which learning the culture, cultivation of the cultural heritage, shaping attitudes of tolerance and openness to others should take place in the atmosphere of active learning through observation. Translated by Jolanta Pelc-Kawulok
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11795
ISBN: 83-924006-1-5
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Suchodolska_Kulturowe_implikacje_teorii_spoleczno-poznawczej_Alberta_Bandury.pdf603,4 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons