DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Suchodolska, Jolanta | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-10T12:38:26Z | - |
dc.date.available | 2019-12-10T12:38:26Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | Z. Kłodnicki (red.), "Pedagogika a etnologia i antropologia kulturowa : wspólne obszary badań : praca zbiorowa" (S. 82-100). Cieszyn : Uniwersytet Śląski | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-60431-70-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11808 | - |
dc.description.abstract | Niniejsze opracowanie poświęcone jest rozważaniom na temat współczesnych wyznaczników procesu kształtowania się tożsamości młodego pokolenia. Elementem - w pewien sposób - porządkującym społeczne doświadczanie młodych ludzi jest zamieszkiwane przez nich Pogranicze, będące jedną z ważnych płaszczyzn codziennych interakcji (czasami dosłownych, a czasami rozwijających się na poziomie stanów gotowości do autonomicznego kontaktu z odmiennością). Funkcjonowanie człowieka na obszarach zróżnicowanych kulturowo przejawia się w różnych formach zachowań, które - ze względu na indywidualne potrzeby - manifestują jego emocjonalno-społeczny stosunek do możliwości, jakie postrzega w swoim środowisku. W celu wskazania głównych przejawów tych społecznych zachowań (z jednej strony rozumianych jako dążenie do niepowtarzalności o odrębności, z drugiej jednak - jako gotowość do podzielania społecznych i kulturowych wzorów zachowań oraz efekt dążenie do wspólnych celów życiowych), zasadne wydaje się przybliżenie używanych w opracowaniu kategorii pojęciowych - Pogranicza i tożsamości - wraz z próbą wskazania ich przydatności w dalszych analizach. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Cieszyn : Uniwersytet Śląski | pl_PL |
dc.subject | pogranicze | pl_PL |
dc.subject | transkulturowość | pl_PL |
dc.subject | tożsamość | pl_PL |
dc.subject | młode pokolenie Polaków | pl_PL |
dc.title | Potencjał pogranicza polsko-czeskiego a poczucie tożsamości jego młodych mieszkańców - próba poszukiwania związków - pedagogiczne implikacje | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|