Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11835
Tytuł: Inteligencja emocjonalna - możliwości jej wykorzystania w edukacji międzykulturowej
Autor: Suchodolska, Jolanta
Słowa kluczowe: edukacja; międzykulturowość; inteligencja emocjonalna
Data wydania: 2007
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Gnome
Źródło: T. Lewowicki, J. Urban (red.), "Edukacja międzykulturowa na pograniczach w pierwszych latach rozszerzonej Unii Europejskiej : teoria i praktyka" (S. 191-199). Katowice : Gnome
Abstrakt: The relation between creative participation of the individual in the world’s variety and forming one’s own auto- -narration, biography, can be outlined in many ways. One of them seems to be indicating and implementing the idea of intercultural education, understood as communicative travelling to the borderlands - one’s own and of THE OTHER’S - in order to search for the value of difference. To fulfill such intentions, it becomes important to apply certain distance to one’s own self and one’s own culture, which triggers the openning to the culture of THE OTHER. The shape of such communication depends on the coexistence of three components: the feedback in relations with the environment, the agreement concerning meanings and the empathic undertaking of the role of the receiver. It is here that the role of emotional intelligence appears, as its significant elements are: the ability to feel the world together with someone else and the insight into interpersonal relations from the point of view of THE OTHER.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11835
ISBN: 978-83-87819-05-7
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Suchodolska_inteligencja_emocjonalna.pdf540 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons