DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Suchodolska, Jolanta | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-11T13:43:12Z | - |
dc.date.available | 2019-12-11T13:43:12Z | - |
dc.date.issued | 1996 | - |
dc.identifier.citation | T. Lewowicki, B. Grabowska (red.), "Społeczności pogranicza : wielokulturowość, edukacja" (S. 69-75). Cieszyn : Uniwersytet Śląski. Filia. Instytut Pedagogiki | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 83-903143-1-4 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11837 | - |
dc.description.abstract | "W ostatnich latach jesteśmy świadkami procesu „zbliżania się Polski do
Europy” lub — inaczej mówiąc — „wchodzenia do Europy”1. Należy tu
pamiętać, że Europa, w szczególności zachodnia jej część, niemal zawsze była
w naszej narodowej tradycji ważnym układem odniesienia2. Stan ten uległ
pewnemu załamaniu po II wojnie światowej, jednak po 1989 roku ponownie
obserwujemy próbę włączenia się naszego kraju do cywilizacji zachodniej3.
Pomimo, iż bariery w mentalności ludzi podzielonego do niedawna kontynentu są
nadal widoczne i silnie tkwią w świadomości zarówno elit politycznych
wschodniej i zachodniej części Europy, jak i w świadomości społeczeństw,
mieszkańcy Polski w zdecydowanej większości oczekują, że integracja kulturowa
z Europą, pomimo wielu wyrzeczeń, przyniesie im daleko idące korzyści." (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Cieszyn : Uniwersytet Śląski. Filia. Instytut Pedagogiki ; Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | młodzież akademicka | pl_PL |
dc.subject | Europejczyk | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.title | Model Europejczyka w opinii młodzieży akademickiej Cieszyna | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|