Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11874
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBrzoza, Katarzyna-
dc.date.accessioned2019-12-16T12:35:08Z-
dc.date.available2019-12-16T12:35:08Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationPaństwo i Społeczeństwo, Vol. 19, nr 2 (2019), s. 33-49pl_PL
dc.identifier.issn2451-0858-
dc.identifier.issn1643-8299-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11874-
dc.description.abstractStereotypy płciowe wpisują się w obszar zainteresowań różnych dyscyplin naukowych oraz są przedmiotem badań, który można usytuować na pograniczu nauk społecznych i humanistycznych. Artykuł stanowi próbę ukazania, jakie miejsce zajmują one w dociekaniach medioznawców. Przywołane zostały przykłady badań zagranicznych i polskich, a także niektóre publikacje poruszające zagadnienie stereotypów płciowych, z uwzględnieniem medioznawczej optyki. W ostatniej części znajdują się wyniki analizy ilościowej i jakościowej publikacji tygodników „Polityka”, „Newsweek Polska”, „Wprost”, „Gość Niedzielny” i „W Sieci” z okresu od 1 stycznia do 31 lipca 2017 roku, zamieszczonych na ich stronach internetowych, a dotyczących stereotypów. Analiza wykazała, że redakcje włączają się w dyskurs na temat stereotypów płciowych oraz pokazują dobre praktyki ich przełamywania. Stereotypy płciowe są obecne w publicznej przestrzeni, czego przykładem są badane publikacje, jednakże należy zauważyć, iż redakcje starają się podejmować działania przeciwdziałające stereotypizacji płciowej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectstereotypy płciowepl_PL
dc.subjectnauki o mediachpl_PL
dc.subjectkobietapl_PL
dc.subjectmężczyznapl_PL
dc.subjectgender stereotypespl_PL
dc.subjectmedia sciencespl_PL
dc.subjectwomanpl_PL
dc.subjectmanpl_PL
dc.titleStereotypy płciowe w obszarze zainteresowań medioznawczychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.34697/2451-0858-pis-2019-2-002-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Brzoza_Stereotypy_plciowe.pdf522,03 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons