DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Brzoza, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-16T12:35:08Z | - |
dc.date.available | 2019-12-16T12:35:08Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Państwo i Społeczeństwo, Vol. 19, nr 2 (2019), s. 33-49 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2451-0858 | - |
dc.identifier.issn | 1643-8299 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11874 | - |
dc.description.abstract | Stereotypy płciowe wpisują się w obszar zainteresowań różnych dyscyplin naukowych oraz są
przedmiotem badań, który można usytuować na pograniczu nauk społecznych i humanistycznych.
Artykuł stanowi próbę ukazania, jakie miejsce zajmują one w dociekaniach medioznawców. Przywołane
zostały przykłady badań zagranicznych i polskich, a także niektóre publikacje poruszające
zagadnienie stereotypów płciowych, z uwzględnieniem medioznawczej optyki. W ostatniej części
znajdują się wyniki analizy ilościowej i jakościowej publikacji tygodników „Polityka”, „Newsweek
Polska”, „Wprost”, „Gość Niedzielny” i „W Sieci” z okresu od 1 stycznia do 31 lipca 2017 roku,
zamieszczonych na ich stronach internetowych, a dotyczących stereotypów. Analiza wykazała, że
redakcje włączają się w dyskurs na temat stereotypów płciowych oraz pokazują dobre praktyki
ich przełamywania. Stereotypy płciowe są obecne w publicznej przestrzeni, czego przykładem są
badane publikacje, jednakże należy zauważyć, iż redakcje starają się podejmować działania przeciwdziałające
stereotypizacji płciowej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | stereotypy płciowe | pl_PL |
dc.subject | nauki o mediach | pl_PL |
dc.subject | kobieta | pl_PL |
dc.subject | mężczyzna | pl_PL |
dc.subject | gender stereotypes | pl_PL |
dc.subject | media sciences | pl_PL |
dc.subject | woman | pl_PL |
dc.subject | man | pl_PL |
dc.title | Stereotypy płciowe w obszarze zainteresowań medioznawczych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.34697/2451-0858-pis-2019-2-002 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|