http://hdl.handle.net/20.500.12128/12062
Tytuł: | Edukacja dla zrównoważonego rozwoju (EZR) w opinii nauczycieli klas 1-3 |
Autor: | Bieńkowska, Izabela Kitlińska-Król, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | Edukacja; Zrównoważony rozwój; Nauczyciel |
Data wydania: | 2016 |
Źródło: | "Podstawy Edukacji" T. 9 (2016), s. 153-162 |
Abstrakt: | Szybki postęp, jaki pojawił się w XX wieku, przyniósł nie tylko intensywny rozwój gospodarczy i społeczny, ale także liczne zagrożenia, z silnym potencjałem traumatogennym, wywierającym wpływ nie tylko na społeczeństwo, ale także na każdego człowieka z osobna, m.in.: wysokie bezrobocie, zróżnicowanie społeczne, degradację środowiska, destabilizację systemów, relatywizację i deprecjację wartości itd. Pojawiła się konieczność szerszej debaty nad przyszłością ludzkości i dziedzictwem, jakie pozostawiamy przyszłym pokoleniom. Zmiana społeczna, którą obserwujemy, w rzeczywistości dotyczy także przeobrażeń zachodzących w naszych rodzinach i w systemie edukacji. Konieczne jest nowe spojrzenie na całokształt edukacji, kształcenie człowieka otwartego, świadomego, krytycznego, ale i twórczego, dla którego dobro drugiego człowieka, szacunek do tego, co mamy wokół, jest kwestią priorytetową. Takie kształcenie wpisuje się w koncepcję zrównoważonego rozwoju. W artykule podejmujemy próbę zbadania opinii nauczycieli na temat zrównoważonego rozwoju. Zdajemy sobie sprawę, że grupa jest niewielka, niemniej mamy nadzieję, że będzie przyczynkiem do dalszych eksploracji badawczych na ten temat. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12062 |
DOI: | 10.16926/pe.2016.09.09 |
ISSN: | 2081-2264 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Bieńkowska_Edukacja_dla_zrownowazonego_rozwoju.pdf | 422,07 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons