Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12272
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSławek, Tadeusz-
dc.date.accessioned2020-01-27T14:15:43Z-
dc.date.available2020-01-27T14:15:43Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citation"Parezja" 2017, nr 1, s. 140-157pl_PL
dc.identifier.issn2300-8121-
dc.identifier.issn1730-802X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/12272-
dc.description.abstractAutor stawia w tekście wyrazistą tezę: potrzebna nam jest szkoła, która od początku uczy niedostosowywania się do uznanych sposobów organizacji świata, co oznacza zgodę na jego obecny kształt, ale pobudza postawy rozumnej niezgody i konstruktywnego sprzeciwu. By te cele można było osiągnąć nieodzowne staje się kształcenie delikatności myślenia, a z tego dalej już wynikają: troska o to, co „małe”; wypowiadanie posłuszeństwa niecierpliwości świata domagającego się od nas, aby być „tym” lub „tamtym”; sprzeciw wobec przekonania, że to zawodowi przysługuje ostateczne prawo określania tego, czym jest człowiek. Autor ukazuje pedagogikę jakiej możemy uczyć się od Szekspira, wyprowadzając szereg zadań dla pedagogów, pośród których kluczowe to: pytania „co myślisz?”; wychowanie do bycia człowiekiem a nie tylko kształcenia do zawodowej biegłości; odzyskanie godności radości i cierpienia tak, by mowa służyła empatycznemu włączaniu a nie antagonizującemu wyłączaniu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectSzekspirpl_PL
dc.subjectEdukacjapl_PL
dc.titleNie będzie zysku, gdzie nie ma radości : edukacja, jednostka, wspólnotapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2017.07.09-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Slawek_Nie_bedzie_zysku_gdzie_nie_ma_radości.pdf763,15 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons