DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Sławek, Tadeusz | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-27T14:15:43Z | - |
dc.date.available | 2020-01-27T14:15:43Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | "Parezja" 2017, nr 1, s. 140-157 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2300-8121 | - |
dc.identifier.issn | 1730-802X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12272 | - |
dc.description.abstract | Autor stawia w tekście wyrazistą tezę: potrzebna nam jest szkoła, która od początku uczy niedostosowywania się do uznanych sposobów organizacji świata, co oznacza zgodę na jego obecny kształt, ale pobudza postawy rozumnej niezgody i konstruktywnego sprzeciwu. By te cele można było osiągnąć nieodzowne staje się kształcenie delikatności myślenia, a z tego dalej już wynikają: troska o to, co „małe”; wypowiadanie posłuszeństwa niecierpliwości świata domagającego się od nas, aby być „tym” lub „tamtym”; sprzeciw wobec przekonania, że to zawodowi przysługuje ostateczne prawo określania tego, czym jest człowiek. Autor ukazuje pedagogikę jakiej możemy uczyć się od Szekspira, wyprowadzając szereg zadań dla pedagogów, pośród których kluczowe to: pytania „co myślisz?”; wychowanie do bycia człowiekiem a nie tylko kształcenia do zawodowej biegłości; odzyskanie godności radości i cierpienia tak, by mowa służyła empatycznemu włączaniu a nie antagonizującemu wyłączaniu. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Szekspir | pl_PL |
dc.subject | Edukacja | pl_PL |
dc.title | Nie będzie zysku, gdzie nie ma radości : edukacja, jednostka, wspólnota | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2017.07.09 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|