Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/1228
Tytuł: | Język migowy jako forma komunikacji wspierająca dziecko niesłyszące w środowisku rodzinnym |
Tytuł równoległy: | Sign language as a communication form supporting a deaf child in the family environment |
Autor: | Wojtas, Anna |
Słowa kluczowe: | sign language; support; development; family; child; deaf; język migowy; wsparcie; rozwój; rodzina; dziecko; niesłyszący |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | S. Wrona, W. Walkowska (red.), "Niepełnosprawność w rodzinie jako wyzwanie edukacyjne" (S. 97-105). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Nr Serii/Raportu: | Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych;19 |
Abstrakt: | When a child is born deaf or when a healthy child loses hearing as a result of disease or physical
injury – world of the child and his closest definitely changes. In such a case the family should
be provided with specialist support, keeping in mind the positive role of sign language in the education
of deaf children. The family and the child which has been affected by a particular disfunction,
should be supported by teams consisting of specialists in various fields. To relive the whole family
from strong stress of raising the child which is deaf, they should be provided with an effective tool
for bilingual and bicultural rising the child. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1228 |
ISSN: | 2391-9973 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|