DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Wojtas, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-15T20:58:41Z | - |
dc.date.available | 2018-03-15T20:58:41Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | S. Wrona, W. Walkowska (red.), "Niepełnosprawność w rodzinie jako wyzwanie edukacyjne" (S. 97-105). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2391-9973 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1228 | - |
dc.description.abstract | When a child is born deaf or when a healthy child loses hearing as a result of disease or physical
injury – world of the child and his closest definitely changes. In such a case the family should
be provided with specialist support, keeping in mind the positive role of sign language in the education
of deaf children. The family and the child which has been affected by a particular disfunction,
should be supported by teams consisting of specialists in various fields. To relive the whole family
from strong stress of raising the child which is deaf, they should be provided with an effective tool
for bilingual and bicultural rising the child. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych;19 | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | sign language | pl_PL |
dc.subject | support | pl_PL |
dc.subject | development | pl_PL |
dc.subject | family | pl_PL |
dc.subject | child | pl_PL |
dc.subject | deaf | pl_PL |
dc.subject | język migowy | pl_PL |
dc.subject | wsparcie | pl_PL |
dc.subject | rozwój | pl_PL |
dc.subject | rodzina | pl_PL |
dc.subject | dziecko | pl_PL |
dc.subject | niesłyszący | pl_PL |
dc.title | Język migowy jako forma komunikacji wspierająca dziecko niesłyszące w środowisku rodzinnym | pl_PL |
dc.title.alternative | Sign language as a communication form supporting a deaf child in the family environment | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|