Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12295
Tytuł: The Theory-cognitive Significance of Janusz Reykowski’s Concept of the Development of Evaluative Standards in Intercultural Studies
Autor: Ogrodzka-Mazur, Ewa
Słowa kluczowe: moral development; borderland; multi- and intercultural education; intercultural studies; Janusz Reykowski
Data wydania: 2017
Źródło: Kultura i Edukacja, 2017, nr 4, s. 95-105
Abstrakt: In the presented work, an attempt is made to specify the theory-cognitive significance of J. Reykowski’s concept of multidimensional moral development for intercultural studies. This proposal seems to be particularly useful in pedagogical analyses dealing with moral reasoning of children. The presented research results and their interpretation confirm the presence of intercultural differentiation in the development of evaluation standards of learners in late childhood. Therefore, this concept may have broader application in intercultural studies in education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12295
DOI: 10.15804/kie.2017.04.07
ISSN: 1230-266X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ogrodzka-Mazur_The_theory-cognitive_Significance_of_Janusz_Reykowskis.pdf470,9 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons