Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12302
Tytuł: Negative TV advertising in the 2016 US presidential campaign
Tytuł równoległy: Telewizyjna reklama negatywna w amerykańskiej kampanii prezydenckiej w 2016 roku
Autor: Olszanecka-Marmola, Agata
Marmola, Maciej
Słowa kluczowe: Negative advertising; US presidential campaign
Data wydania: 2018
Źródło: "Res Rhetorica" 2018, no. 2, s. 29-44
Abstrakt: Presented research describes the character of message and techniques used in TV political advertising during the 2016 US presidential campaign. The results unambiguously indicate a steady increase in the use of negative ads during political campaign. Television commercials of Hilary Clinton and Donald Trump focused mostly on discrediting their political opponent. In addition, the content of negative ads more frequently referred to image characteristics than to issues.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12302
DOI: 10.29107/rr2018.2.3
ISSN: 2392-3113
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Olszanecka-Marmola_Negative_TV_advertising_in_the.pdf446,59 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons