http://hdl.handle.net/20.500.12128/12340
Tytuł: | Kształcenie dzieci z autyzmem i z zespołem Aspergera. Wybrane problemy |
Autor: | Szafrańska, Anida |
Słowa kluczowe: | autyzm; środowisko uczenia się; zespół Aspergera; kształcenie specjalne; edukacja włączająca |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | "Pedagogika. Studia i Rozprawy" T. 28 (2019), s. 181-191 |
Abstrakt: | Children and adolescents with autism and Asperger syndrome are a diverse group in terms of their social, emotional, cognitive and communicative functioning. In every child and young person, disorders manifest themselves in different ways and with different intensity; therefore, the choice of the best form of education should be considered individually. The present article deals with education of children and adolescents with autism and Asperger syndrome. Moreover, attention has been drawn here to the growing interest of parents in inclusive education. What is more, the principles of creating optimal learning conditions have been discussed. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12340 |
DOI: | 10.16926/p.2019.28.14 |
ISSN: | 2545-3041 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Szafranska_Ksztalcenie_dzieci_z_autyzmem_i_z_zespolem_Aspergera.pdf | 5,58 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons