Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12400
Tytuł: The Role of Ecological Education and IT Education in Promoting Sustainable Development of a Human Being
Autor: Ruman, Natalia Maria
Słowa kluczowe: Internet; sustainable development; youth; ecology; education internet; zrównoważony rozwój; ekologia; edukacja
Data wydania: 2018
Źródło: International Journal of Research in E-learning, 2018, vol. 4, no 2, p. 107-123
Abstrakt: We live in times dominated by the media, which have an impact on virtually every sphere of our lives. Nowadays, it is difficult to imagine school education without the use of modern technologies such as computers or the Internet. In the context of the ecological crisis and a number of threats associated with it which are brought by contemporary civilisation, including those of conformism or materialism, it is necessary to present a series of actions taken in education to help children and their parents oppose contemporary threats. The Internet today is becoming a good tool for exploiting information. The article contains theoretical considerations on the important problems of modern civilisation and human education, namely issues related to ecology, the use of modern technologies, and communication. It focuses the reader’s attention on important values in education for sustainable development. Today’s youth desperately need help, hence the concept of an education model for sustainable development is extremely timely, needed, and desirable. It is defined as the process of patiently building the student’s interior world by passing on values that are cultural achievements. Only in culture can a human live a truly human life. We strive for the truth because we want to create a community, and it is the interactivity that gives us the chance to participate and implement the community. Despite the pessimistic picture that a human will give in to the machine, we can come to the conclusion that the Internet gives the environment the possibility of integrating societies. It is a tool, but not a guarantee, and if we recognise the Internet well, there may be hope for us.
Opis: Żyjemy w czasach zdominowanych przez media, które mają wpływ praktycznie na każdą sferę naszego życia. W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie edukację szkolną bez wykorzystania nowoczesnych technologii, takich jak komputery czy internet. W kontekście kryzysu ekologicznego i szeregu zagrożeń z tym związanych, jakie niesie ze sobą współczesna cywilizacja, w tym między innymi zagrożeń konformizmu czy materializmu, należy przedstawić szereg działań podejmowanych w edukacji, które mają pomagać dzieciom i ich rodzicom przeciwstawiać się zagrożeniom współczesności. Internet dzisiaj staje się dobrym narzędziem do eksploatowania informacji. Artykuł zawiera rozważania teoretyczne na temat istotnych problemów współczesnej cywilizacji i edukacji człowieka, czyli zagadnień dotyczących ekologii, wykorzystania nowoczesnych technologii i komunikacji. Autorka skupia uwagę czytelnika na ważnych wartościach w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dzisiejsza młodzież bardzo potrzebuje pomocy, stąd koncepcja modelu edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju jest niezwykle aktualna, potrzebna i pożądana. Koncepcja ta określona jest jako proces cierpliwego budowania wnętrza wychowanka poprzez przekazywanie wartości, które są dorobkiem kultury. Człowiek tylko w kulturze może żyć życiem prawdziwie ludzkim. Dążymy do prawdy, gdyż chcemy stworzyć wspólnotę i właśnie interaktywność daje szansę uczestnictwa i realizowania wspólnoty. Wbrew pesymistycznej wizji, że człowiek podda się maszynie, dochodzimy do wniosku, że internet daje środowisko możliwości integrowania społeczeństw. Jest to narzędzie – ale nie gwarant. Jeśli rozpoznamy dobrze internet, to może być dla nas nadzieja.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12400
DOI: 10.31261/IJREL.2018.4.2.07
ISSN: 2451-2583
2543-6155
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ruman_The_Rola_of_Ecological_Education_and_IT_Education_in_Promoting.pdf464,79 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons