Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13714
Tytuł: Miejsce postpamięci w edukacji międzykulturowej
Autor: Wójcik-Dudek, Małgorzata
Słowa kluczowe: post‑memory; intercultural education; Polish‑Jewish heritage; Polish language education
Data wydania: 2018
Źródło: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 27 (2018), s. 321-334
Abstrakt: The article is an attempt to describe the book The Lesson of (Un)presence. Polish-Jewish heritage in Polish language education by Agnieszka Kania. The book deals with the place of the subject matter related to the Holocaust in Polish language classes and the ways of educating about the past. The researcher suggests that the school discourse that concerns post-memory should not only take into account the sensitivity of the modern student, but first and foremost, utilise the post‑memory narratives to describe the phenomena that currently have to be addressed. Owing to such an approach, the school gets the opportunity for creating conditions for authentic dialogue with the past and, on the basis of this — for the reflection upon the contemporary world. If the education about the Holocaust serves such a purpose, it becomes one of the pillars of intercultural education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13714
DOI: 10.31261/TPDJP.2018.27.19
ISSN: 2353 -9577
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojcik_Dudek_Miejsce_postpamieci.pdf458,26 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons