DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Front, Sonia | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-07T06:03:30Z | - |
dc.date.available | 2020-05-07T06:03:30Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Er(r)go" (2012), Nr 24/25, z. 1/2, s. 67-73 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2544-3186 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13869 | - |
dc.description.abstract | Zarówno Jean-Dominique Baube, protagonista Motyla i skafandra (2007) Juliana Schnabela, jak i
Giambattista Bodoni, bohater Tajemniczego płomienia królowej Loany (2004) Umberto Eco, zostali
skutkiem wypadku uwięzieni w swoich ciałach. Widz i czytelnik otrzymują widok z wnętrza podmiotów,
których ciągłość senso- ryczno-motoryczna została zawieszona. Podczas gdy usiłują oni uporządkować
swoją przeszłość i ją zrozumieć, doświadczają oni czasu jako wielowarstwowej konstrukcji;
bezpośredniej manifestacji czasu, jaka występuje w obrazie-czasie (time-image), opisanym przez
Gillesa Deleuze'a w Cinema 2: The Time Image.
Podczas gdy w obrazie-ruchu (movement-image) ruch bohatera w przestrzeni artykułuje czas pośrednio
jako linearny i przestrzenny, w obrazie-czasie ciągłość sensoryczno-motoryczna bohatera jest
przerwana, by zobrazować bezpośredni" [...] (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Motyl i skafander | pl_PL |
dc.subject | Julian Schnabel | pl_PL |
dc.subject | Tajemniczy płomień królowej Loany | pl_PL |
dc.subject | Umberto Eco | pl_PL |
dc.title | Uwięzieni we wnętrzu : "Motyl i skafander" Juliana Schnabela i "Tajemniczy płomień królowej Loany" Umberto Eco | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|