DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Morcinek-Abramczyk, Barbara | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-19T07:25:52Z | - |
dc.date.available | 2020-05-19T07:25:52Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, Z. 22 (2015), s. 125-141 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | - |
dc.identifier.issn | 2449-6839 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14091 | - |
dc.description.abstract | W nauczaniu języka polskiego jako obcego można zauważyć znaczną lukę. Luka ta obejmuje nauczanie komunikacji pozawerbalnej. Wydawać by się mogło, że przyswojenie kodu pozawerbalnego polszczyzny nastąpi u studenta synchronicznie z rozwijaniem sprawności językowej, ale okazuje się, że interferencja pomiędzy kodem niewerbalnym wyniesionym z kraju ojczystego i kodem typowym dla kraju języka docelowego jest na tyle duża, że powoduje zakłócenia w komunikacji. Na tym polu równie często pojawiają się błędy glottodydaktyczne wynikające z braku świadomości, że ten aspekt porozumiewania się powinien być też nauczany w trakcie zajęć
dydaktycznych. Artykuł ten ma zatem na celu wskazanie miejsc, na które należy zwrócić szczególną uwagę w procesie nauczania, by w miarę możliwości ograniczyć problemy komunikacyjne studentów z różnych kultur. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | komunikacja niewerbalna, komunikacja werbalna | pl_PL |
dc.subject | mowa ciała | pl_PL |
dc.subject | gesty | pl_PL |
dc.subject | błąd glottodydaktyczny | pl_PL |
dc.subject | gesty japońskie | pl_PL |
dc.title | Pomiędzy słowem a gestem - błędy glottodydaktyczne wynikające z braku kompatybilności między językiem a mową ciała | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-6587.22.09 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|