DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kucz, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-21T09:03:38Z | - |
dc.date.available | 2018-03-21T09:03:38Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.citation | Scripta Classica, Vol. 3 (2006), s. 79-85 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1732-3509 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1420 | - |
dc.description.abstract | Termin integumentum pojawia się w literaturze łacińskiej niezbyt często. Do teorii integumentum,
owej formy poetyckiej czy narracyjnej, za pomocą której poeci czy filozofowie wyrażali swe
głębsze myśli i idee, najczęściej odwoływano się w wiekach średnich. Wilhelm z Conches stosował
integumentum w sposób do tego stopnia wyrafinowany i tak często, że forma ta stała się symbolem
szkoły w Chartres. Jednak ten sposób interpretowania można znaleźć już w tekstach starożytnych.
Przede wszystkim w dziełach Platona, który interpretował opowieści poetów, a także sam
był autorem wielu mitów, na przykład mitu o jaskini. Również Boecjusz podobnie komentuje w
Consolatio Philosophiae niektóre legendy mitologiczne. Na przykładzie konkretyzacji mitu o Orfeuszu
można dostrzec zasadnicze różnice w korzystaniu z „integumentalnej hermeneutyki” przez
Boecjusza i Wilhelma z Conches. | pl_PL |
dc.language.iso | it | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Integumentum | pl_PL |
dc.subject | Boecjusz | pl_PL |
dc.subject | Wilhelm z Conches | pl_PL |
dc.title | "L'integumentum" nelle opere di Boezio e di Guglielmo di Conches | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|