http://hdl.handle.net/20.500.12128/14467
Tytuł: | Bycie u siebie w nie-miejscach - o zapleczu teoretycznym przestrzeni edukacyjnej |
Tytuł równoległy: | Being at Home in Non-Lieux (Non-Places) – on the Theoretical Background of the Educational Space An Nicht-Orten zu Hause sein – zum theoretischen Hintergrund des Bildungsraums |
Autor: | Maliszewski, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | pedagogika miejsca; poszerzona tożsamość |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | "Chowanna" 2019, t. 1, s. 19-32 |
Abstrakt: | Wedle słynnej diagnozy Michela Foucaulta, wiek XIX żył tematem czasu, natomiast po tym stuleciu wzmożonego zainteresowania historią nasza uwaga ogniskuje się raczej na rozmaitych aspektach topografii: „Obecna epoka będzie przypuszczalnie w większym stopniu epoką przestrzeni. Znajdujemy się w czasach symultaniczności, w epoce zestawiania, w epoce rzeczy bliskich i dalekich, jednego obok drugiego, rozproszonego. Znajdujemy się w momencie, kiedy, jak sądzę, świat wydaje się nie tyle długą historią rozwijającą się w czasie, co siecią łączącą punkty i przecinającą własne poplątane odnogi”1... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14467 |
DOI: | 10.31261/CHOWANNA.2019.52.03 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Maliszewski_Bycie_u_siebie_w_nie_miejscach.pdf | 308,28 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons