Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1446
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCzakon, Tomasz-
dc.date.accessioned2018-03-21T12:24:48Z-
dc.date.available2018-03-21T12:24:48Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.isbn83-226-1456-X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1446-
dc.description.abstractThe main subject of the interests of the author of this article is the attitude of Catholic social thinkers in Poland to freedom, after the political breakthrough of 1989. At that moment it turned out that almost everyone considered themselves liberal, and most of Catholic social thinkers were supposed to be no exception from the majority. The events of 1989 generated a heated discussion. As a result, in the 1990s Poland faced a discussion about the place of the Catholic Church in new social and political reality and about the role occupied by the church in the process of changes. What came out was a difference of opinion between the church and its environment as well as between opponents of the church and its supporters. In this study the author focuses his attention on some of the discussed problems: the meaning of freedom, its limits and types, attitudes to free market, liberalism, democracy and politics. After 1989 these issues set at variance Catholic social philosophers in Poland. Diversity in attitudes towards the limits of freedom seems to be of great importance. For some of the thinkers indicating the limits of freedom means the justification of the objection against any attempt of establishing new areas of freedom. For others the existence of such limits is no obstacle to looking for new forms and areas of freedom since in their opinion reality is not utterly determined. Because of this diversity in approaches to the limits of freedom, differences in the understanding of freedom in Catholic social philosophy are not slight and subtle, although all of the thinkers assume the same set of primal beliefs. In the book the author proposes a thesis that in statements about freedom given by people connected with the Catholic church in Poland one can find not only practical problems which strongly affected popular opinion of that time (abortion, teaching religion) but also philosophical ones concerned with establishing the basis for thinking about freedom. What is more, it appeared that in the 1990s in Catholic social philosophy in Poland freedom seems to be a problem - it is an object at issue, it is a question to which one should find a solution. As far as the answers for the questions about ways of understanding freedom are concerned, there are many ways of comprehending issues connected with freedom. Among the attitudes to freedom we can find traditional ones, but also ones expressing readiness for accepting some other conceptions and for including them in the Catholic perception of freedom.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectfilozofia społecznapl_PL
dc.subjectfilozofia politykipl_PL
dc.subjectkatolicka filozofia społecznapl_PL
dc.subjectfilozofia w Polscepl_PL
dc.titleWolność i dobro : problem wolności w katolickiej filozofii społecznej w Polsce po 1989 rokupl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
dcterms.referencesAndrzejuk Artur, Konieczność woli a dobro – wolność czynu w ujęciu św. Tomasza z Akwinu, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. Red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 389 – 398. Bańka Józef, Eurorecentywizm czyli droga Europy do wspólnotowej terźniejszości narodów. Katowice 2002 Bartnik Czesław Stanisław, Gromy mówiące, Lublin 1999 Bartnik Czesław Stanisław, Idea polskości, Lublin 1996 Bartnik Czesław Stanisław, Teologia społeczno-polityczna, Lublin 1998 Bartnik Czesław, Personalizm, Lublin 1995. Bąk Tadeusz Władysław, Katolicka nauka społeczna i jej interpretacje w Polsce w latach 1958 – 1989, Lublin 1997. Borutka Tadeusz ks, Mazur Jan OSPP, Zwoliński Andrzej ks., Katolicka nauka społeczna, Częstochowa Jasna Góra 1999 Chmielewski Adam, Filozoficzna idea liberalizmu, w: Liberalizm XX wieku, Justyna Miklaszewska (red.), Kraków 1999 Chmielewski Adam, Społeczeństwo otwarte czy wspólnota? Filozoficzne i moralne podstawy nowoczesnego liberalizmu oraz jego krytyka we współczesnej filozofii społecznej, Wrocław 2001 Chmielewski Adam, Wprowadzenie. Filozofia moralności Alasdaira MacIntyre`a, w: Alasdair MacIntyre, Dziedzictwo cnoty. Studium z teorii moralności, tłum. Adam Chmielewski, Warszawa 1995 Czakon Tomasz, Józefa Tischnera koncepcia slobody, w: Duchovnosť v reflexii sučasnej doby,(red. naukowy Ján Šlosiar) Banská Bystrica 1999 s. 26 – 29 Czakon Tomasz, Problém slobody v spoločenskej filozofii katolicizmu, w: Filozofické problémy duchovnosti, (red. naukowy: Lukáč Ján Veverka) Banská Bystrica 1999, s. 87 – 93 Dec Ignacy ks., Do jakiej wolności wyswobodził nas Chrystus, w: Na drodze do Kongresu. Wykłady otwarte w ramach przygotowań do 46 Międzynarodowego Kongresu Eucharystycznego, Wrocław 1997, s. 53 – 68. Dłubacz Włodzimierz, Wolność a religia. Uwagi wstępne, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. Red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), , Lublin 1997, s. 673 – 677. Dokurno Wacław ks., Być wolnym. Pogadanki w Radio Maryja (wyd. 2). Biblioteczka wyzwolenia człowieka, Toruń 1995. Dylus Aniela, Gospodarka. Moralność. Chrześcijaństwo, Warszawa 1994 Dylus Aniela, Jak daleko do kapitalizmu? (rec.: Piotr Jasiński, Z powrotem do kapitalizmu. Problemy przekształceń systemowych i własnościowych, Warszawa 1994), Przegląd Powszechny 1995, nr 11 (891) s. 235 – 240 Dylus Aniela, Moralność krańcowa jako problem dla katolickiej nauki społecznej: rozprawa habilitacyjna, Warszawa 1992 Dylus Aniela, Spolegliwy przewodnik pokomunistycznego liberalizmu (rec.: Jerzy Szacki, Liberalizm po komunizmie, Kraków 1994), Więź 1995, nr 2, s. 171 – 176 Dzielski Mirosław, Odrodzenie ducha – budowa wolności. Pisma zebrane, Kraków 1995 Ferry Luc, Człowiek – Bóg czyli o sensie życia, Warszawa 1998 Galarowicz Jan, Człowiek jest osobą. Podstawy antropologii Karola Wojtyły, Kraków 1994. Giertych Wojciech OP, Prawda i Konstytucja, Tygodnik Powszechny, nr 9 (2486) 2 marca 1997 Gogacz Mieczysław, Mądrość buduje państwo. Człowiek i polityka. Rozważania filozoficzne i religijne, Niepokalanów 1993. Gogacz Mieczysław, Wolność jako przejaw sumienia, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. Red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), , Lublin 1997, s. 433 – 436. Gowin Jarosław, Kościół po komunizmie, Kraków Warszawa 1995. Gowin Jarosław, Kościół w czasach wolności 1989 – 1999, Kraków 1999 Gowin Jarosław, Osiem tez o Kościele, polityce i ekonomii, w: Duch polskiego kapitalizmu. Polski kapitalizm, Kościół, wartości, Warszawa 1998 Gowin Jarosław, Religia i ludzkie biedy, ks. Tischnera spory o Kościół, Kraków 2003 Górski Marek, Ile katolickiej etyki społecznej można znaleźć w polskim kapitalizmie, w: Duch polskiego kapitalizmu. Polski kapitalizm, Kościół, wartości, Warszawa 1998 Grabska Stanisława, O teologii wolności nieco inaczej, Więź 1994, nr 1, s. 67 – 71. Grygiel Stanisław, Istnienie poprzedza istotę. Czyli lęk przed darem, Ethos, 1996 nr 3 – 4 (35 – 36), s. 54 – 65. Habowski Mirosław, Nauka społeczna Kościoła w świetle prasy katolickiej w Polsce (1989 – 1995). Wybrane problemy, Wrocław 2002 Holmes Stephen, Anatomia antyliberalizmu, Kraków – Warszawa 1998 Jackowski Jan Maria, Bitwa o Polskę, Warszawa 1993 Jan Paweł II, Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, wyd. 2, Kraków 2002 Jaroszyński Piotr, Naród tylu łez, Warszawa 1997 Jaroszyński Piotr, Wolność – prawda – moralność, w: U źródeł tożsamości kultury europejskiej (opracowanie redakcyjne Tomasz Rakowski), Lublin 1994. Jasiński Piotr SJ, Czy zbawi nas leseferyzm? Przegląd Powszechny 1993, nr 9 (865) s. 273 – 288 Jędraszewski Marek, Wolność jako odpowiedzialność za drugiego. Biblijne inspiracje wolności w filozofii Emmanuela Levinasa, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 369 – 379. Judycki Stanisław, Wolność i determinacja, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 355 – 367. Juros Helmut, Kościół, kultura, Europa. Katolicka nauka społeczna wobec współczesności. (przedmowa Aniela Dylus), Lublin – Warszawa 1997. Kośmicki Eugeniusz, Jaki model kapitalizmu? (rec.: Michael Albert, Kapitalismus contra Kapitalismus, Frankfurt – New York 1992), Przegląd Powszechny 1995, nr 12 (892) s. 335 – 340 Kowalczyk Stanisław, Filozofia wolności. Rys historyczny, Lublin 1999 Kowalczyk Stanisław, U podstaw demokracji. Zagadnienia aksjologiczne, Lublin 2001 Kowalczyk Stanisław, Człowiek a społeczność. Zarys filozofii społecznej, Lublin 1994 Kowalczyk Stanisław, Kim jest człowiek? Elementy antropologii, Wrocław 1992. Kowalczyk Stanisław, Koncepcja wolności odpowiedzialnej w encyklice Veritas Splendor Jana Pawła II, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 331 – 339. Kowalczyk Stanisław, Liberalizm i jego filozofia, Katowice 1995. Kowalczyk Stanisław, Podstawy światopoglądu chrześcijańskiego, Wrocław 1995 (III wydanie). Kowalczyk Stanisław, Zarys filozofii człowieka, Sandomierz 1990. Krajewski Kazimierz, Liberalizm a wolność, w: U źródeł tożsamości kultury europejskiej (opracowanie redakcyjne Tomasz Rakowski), Lublin 1999, s. 178 – 182. Krąpiec Mieczysław Albert, Ludzka wolność i jej granice, Warszawa 1997. Krąpiec Mieczysław Albert, Natura ludzkiej wolności, w: Wolność we współczesnej kulturze, Lublin 1997, s. 31 – 39. Krąpiec Mieczysław Albert, O ludzką politykę, Katowice 1993 Krąpiec Mieczysław Albert, Suwerenność – czyja? Dzieła t. XVI, Lublin 1996 Krokos Jan, Wolność jako podwójna relacja, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 351 – 354. Kropiwnicki Jerzy, Czy papież jest lewicowy? Jan Paweł II o polskim kapitalizmie, w: Duch polskiego kapitalizmu. Polski kapitalizm, Kościół, wartości, Warszawa 1998 Król Marcin, Liberalizm strachu czy liberalizm odwagi, Kraków – Warszawa 1996 Krucina Jan ks., Myśl społeczna Kościoła, Wrocław 1993 Kuniński Miłowit, Etyczne i religijne podstawy liberalizmu Mirosława Dzielskiego, w: Mirosław Dzielski, Odrodzenie ducha – budowa wolności. Pisma zebrane, Kraków 1995, s. 15 – 30 Legutko Ryszard, Posłowie, do: Etyka kapitalizmu, red. Peter L. Berger, Kraków 1994, s. 191 – 196 Legutko Ryszard, Spory o kapitalizm, Kraków 1994 Legutko Ryszard, Tolerancja. Rzecz o surowym państwie, prawie, prawie natury, miłości i sumieniu, Kraków 1997 Leksykon filozofii klasycznej, red. nacz. Józef Herbut, Lublin 1997 Liberalizm u schyłku XX wieku, pod red. Justyny Miklaszewskiej, Kraków 1999 Lipiec Józef, Podstawy ontologii społeczeństwa, Warszawa 1972 Lipiec Józef, Wolność i podmiotowość człowieka, Kraków 1997. Macedo Stephen, Cnoty liberalne, tł. z ang. Grzegorz Łuczkiewicz, Kraków 1995 Majchrzak Henryk, Wolność fundamentem godności człowieka w ujęciu św. Tomasza z Akwinu, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 381 – 388. Majka Józef, Filozofia społeczna, Warszawa 1980 Maryniarczyk Andrzej, Wolność a prawda, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 309 – 317. Mazur Jan OSPPE, Katolicka nauka społeczna. Skrypt dla studentów teologii, Kraków 1992. Mądel Krzysztof SJ, Szczypta optymizmu. Katolicka myśl społeczna dla niewtajemniczonych, przedmowa Ryszard Legutko, Warszawa 1998 Mikołejko Zbigniew, „Teodemokratyczna” transformacja prawa w Polsce, w: Antynomie transformacji w Polsce ( pod red. Zbigniewa Stachowskiego i Andrzeja Wójtowicza), Warszawa 1993, s. 349 – 357 Milczarek Paweł, Realistyczna teoria wolności religijnej, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 715 – 720. Moskal Piotr, Życie dla Boga fundamentem wolności, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 731 – 734. Murawski Krzysztof, Własność i wolność, Przegląd Powszechny 1997, nr 5 (909) s. 190 – 202 Mylik Mirosław, Czy istnieje wolna wola? w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 449 – 469. Neuhaus Richard John, Biznes I Ewangelia. Wyzwanie dla chrześcijanina – kapitalisty, tłum. Bogdan Szlachta, Poznań 1994 Novak Michael, Liberalizm – sprzymierzeniec czy wróg Kościoła, tłum. Wojciech Buchner, Poznań 1993 Novak Michael, Rauscher Anton SJ, Zięba Maciej OP, Chrześcijaństwo, demokracja, kapitalizm, Poznań 1993 Novak Michael, Splot dwóch tradycji, „Znak” 1990 nr 425-426 (10 – 11) Novak Michael, Trzy koncepcje wolności, w: Konstytucjonalizm, demokracja, wolność (wybór tekstów Paweł Śpiewak),, Warszawa 1996 Ocena projektu Konstytucji RP Komisji Konstytucyjnej Zgromadzenia Narodowego. Materiały z sympozjum, Lublin 16.XII 1995, pod red.: Józefa Krakowiaka Oko Dariusz, Łaska i wolność. Łaska w Biblii, nauczanie Kościoła i teologii współczesnej, Kraków 1997. Pieronek Tadeusz bp., Kościół nie boi się wolności, Kraków 1998. Piwowarski Władysław ks., ABC katolickiej nauki społecznej, Pelpin 1993. Piwowarski Władysław, ABC katolickiej nauki społecznej, Pelplin 1993 Plantinga Alvin, Bóg, wolność i zło, tł. z ang. Krzysztof Gurba, wprowadzenie Józef Życiński, Kraków 1995 Pyszka Stanisław ks. SJ, Chrześcijańska nauka społeczna w pytaniach i odpowiedziach, Kraków 1993 Pyszka Stanisław ks., Katolicka nauka społeczna w pytaniach i odpowiedziach, Kraków 1999 Samerek Piotr SJ, Wrocław i Graz – wolność i pojednanie, Przegląd Powszechny, 1997, nr 9 s. 276 – 278. Skorowski Henryk SDB, Naród i państwo w nauczaniu społecznym Kościoła, Warszawa 2000 Sobański Remigiusz, Wolność a prawo demokratycznego państwa, Wieź 1995 nr 1, s. 58 – 78. Społeczeństwo liberalne. Rozmowyw Castel Gandolfo, przygot. i przedmową opatrzył Krzysztof Michalski; przeł. z niem. Andrzej Kopacki i in., Kraków 1993 Stępień Antoni B., Wstęp do filozofii, Lublin 1989 Stępień Katarzyna, Prawo a wolność, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 541 – 544. Strzała Marek, Nieśmiała próba teologii wolności, Więź 1994, nr 1, s. 61 – 66. Strzeszewski Czesław, Katolicka nauka społeczna, Warszawa 1985 Styczeń Tadeusz, Osoba ludzka: wolność przeciw naturze? Wprowadzenie do sympozjum, Ethos, 1991 nr 3 – 4 (15 – 16), s. 15 – 24. Styczeń Tadeusz, Wolność i prawo. Za czy przeciw życiu? Etyka wobec „nieskuteczności” prawdy, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 167 – 188. Szacki Jerzy, Liberalizm po komunizmie, Kraków 1994. Szahaj Andrzej, Jednostka czy wspólnota? Spór liberałów z komunitartstami a „sprawa polska”, Warszawa 2000 Szahaj Andrzej, Postnowoczesność jaka jest nie(ch) każdy widzi, (rec. Zygmunt Bauman, Intimations of Postmodernity, London 1992), “Etyka” 1994, nr 27 s. 209 – 215 Szahaj Andrzej, Richard Rorty, czyli nieodparty urok (neo)pragmatyzmu w postmodernizm przemienionego, w: Anna Zeidler-Janiszewska (red.), Oblicza postmoderny. Teoria i praktyka uczestnictwa w kulturze współczesnej, Warszawa 1992 Szostek Andrzej MIC, Wolność – prawda – sumienie, Ethos, 1991 nr 3 – 4 (15 – 16), s. 25 – 37. Szostek Andrzej MIC, Wolność jako samostanowienie. Karola Wojtyły koncepcja wolności, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 437 – 447. Śpiewak Paweł (wybór tekstów), Konstytucjonalizm, demokracja, wolność, Warszawa 1996 Śpiewak Paweł, W stronę wspólnego dobra, Warszawa 1998 Tarnowski Karol, Człowiek i Transcendencja, Kraków 1995. Tarnowski Karol, Ku wyzwoleniu wolności (o książce J. Tischnera, W krainie schorowanej wyobraźni), Nowe Książki, 1998 nr 3, s. 12 – 13. Tarnowski Karol, Wolność i wina, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 695 – 706. Tischner Józef, Nieszczęsny dar wolności, Kraków 1993. Tischner Józef, Przestrzeń jako projekt wolności, w: Europa. Fundament jedności, red.: Aniela Dylus, Warszawa 1998 Tischner Józef, Spór o istnienie człowieka, Kraków 1998. Tischner Józef, W krainie schorowanej wyobraźni, Kraków 1997 Wawryniewicz Ryszard, Chrześcijanin na wolnym rynku, w: Duch polskiego kapitalizmu. Polski kapitalizm, Kościół, wartości, Warszawa 1998 Wierzbicki Alfred ks., Sprawa Tischnera, Ethos, 1996 nr 1 –2 (33- 34) s. 288 – 292. Wierzbicki Alfred, Wolność i „konieczność”, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 465 – 480. Winiecki Jan, O katolickich iluzjach w gospodarce i ich szkodliwości dla Polski, w: Duch polskiego kapitalizmu. Polski kapitalizm, Kościół, wartości, Warszawa 1998 Wolicki Mariusz, Koncepcja wolności a postawa wobec życia w świetle encyklik Jana Pawła II, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 319 – 329. Zdybicka Zofia J., Wolność ludzka i Bóg, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin, s. 665 – 672. Ziemiński Ireneusz, Ateizm i teizm: dwie interpretacje wolności, w: Wolność we współczesnej kulturze: materiały V Światowego Kongresu Filozofii Chrześcijańskiej, KUL Lublin 20 – 25 sierpnia 1996 (kom. red. Zofia J. Zdybicka [et al.]), Lublin 1997, s. 721 – 730. Zięba Maciej OP, Kościół wobec liberalnej demokracji, w: Michael Novak, Anton Rauscher, Maciej Zięba OP, Chrześcijaństwo, demokracja, kapitalizm, Poznań 1993, s. 113 – 153 Zięba Maciej OP, Niezwykły pontyfikat. Z Ojcem Maciejem Ziębą rozmawia Adam Pawłowicz, Kraków 1998 Zięba Maciej OP, Papieże i kapitalizm. Od Rerum novarum do Centesimus annus, Kraków 1998 Zwoliński Andrzej ks., Życie społeczno – polityczne, w: ks. Tadeusz Borutka, Jan Mazur OSPP, ks. Andrzej Zwoliński, Katolicka nauka społeczna, Częstochowa Jasna Góra 1999 Zwoliński Antoni ks., Kościół i polityka, Kraków 1999 Żebrok Józef, Czy potrzebny jest nam homo oeconomicus? Przegląd Powszechny, 1996 nr 7/8 (899/900) s. 48 – 61pl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Czakon_Wolnosc_i_dobro.pdf6,17 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons