Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14705
Tytuł: Sojusz instytucjonalny jako rozwiązanie konfliktu oczekiwań społecznych wobec szkoły w sytuacji zjawiska niedostosowania społecznego uczniów
Autor: Fajfer-Kruczek, Ilona
Słowa kluczowe: social expectations; school; social maladjustment; alliance
Data wydania: 2014
Źródło: Studia Pedagogiczne, T. 67 (2014), s. 141-154
Abstrakt: contemporary school is exposed to a number of tensions and conflicts arising from the difference in expectations of everyday interactions. in particular, this can manifest itself in difficult situations for which shall be the student's social maladjustment or a threat to social maladjustment, because the multiplicity of involved actors can express different beliefs about the same substance and procedure changes desired and their effectiveness. The solution thus understood the conflict of expectations may be an institutional alliance, instead too far-reaching assumptions about the collaboration.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14705
ISSN: 0081-6795
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Fajfer_Kruczek_Sojusz_instytucjonalny_jako_rozwiazanie.pdf440,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons