http://hdl.handle.net/20.500.12128/14815
Tytuł: | Dekompozycja semantyczna w nauczaniu języka obcego |
Autor: | Wilk-Racięska, Joanna |
Słowa kluczowe: | języki obce; nauczanie; dekompozycja semantyczna |
Data wydania: | 2003 |
Źródło: | Neofilolog, Nr 22, (2003) s. 38-44 |
Abstrakt: | Jednym z podstawowych problemów nauczycieli i tłumaczy, którzy dopiero ukończyli studia językowe jest często brak tzw. „wyczucia językowego”, czyli po prostu nieumiejętność właściwego doboru wyrażenia do odpowiedniego kontekstu. Tradycyjne słowniki nie ułatwiają tego zadania podając często po dwa lub więcej „odpowiedników” danego wyrażenia w języku obcym, a jedyną pomocą - i to tylko w słownikach starannie opracowanych - jest pewna ilość tzw. użyć kontekstowych. Niestety, najczęściej zdarza się tak, że brakuje właśnie tego użycia, którego akurat szukamy. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14815 |
ISSN: | 2545-3971 1429-2173 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wilk_Racieska_Dekompozycja_semantyczna.pdf | 1,66 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons