Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14815
Tytuł: Dekompozycja semantyczna w nauczaniu języka obcego
Autor: Wilk-Racięska, Joanna
Słowa kluczowe: języki obce; nauczanie; dekompozycja semantyczna
Data wydania: 2003
Źródło: Neofilolog, Nr 22, (2003) s. 38-44
Abstrakt: Jednym z podstawowych problemów nauczycieli i tłumaczy, którzy dopiero ukończyli studia językowe jest często brak tzw. „wyczucia językowego”, czyli po prostu nieumiejętność właściwego doboru wyrażenia do odpowiedniego kontekstu. Tradycyjne słowniki nie ułatwiają tego zadania podając często po dwa lub więcej „odpowiedników” danego wyrażenia w języku obcym, a jedyną pomocą - i to tylko w słownikach starannie opracowanych - jest pewna ilość tzw. użyć kontekstowych. Niestety, najczęściej zdarza się tak, że brakuje właśnie tego użycia, którego akurat szukamy.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14815
ISSN: 2545-3971
1429-2173
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wilk_Racieska_Dekompozycja_semantyczna.pdf1,66 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons