Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14908
Tytuł: Ekspresja uczuć w nauczaniu języka obcego
Autor: Wojtynek-Musik, Krystyna
Słowa kluczowe: języki obce; nauczanie; inteligencja emocjonalna; intelekt
Data wydania: 1998
Źródło: Neofilolog, Nr 17, (1998) s. 60-73
Abstrakt: W świetle współczesnej neurofizjologii wychowanie i nauczanie nie może dłużej rozdzielać funkcji intelektualnych od emocjonalnych, ponieważ jedynie równowaga między tymi podstawowymi sposobami percepcji świata, jakimi dysponuje człowiek, zapewnia harmonijny rozwój oraz poczucie wartości życia. Jak pisze znawca tematu, Daniel Goleman, autor książki o Inteligencji emocjonalnej (1997), emocje mogą zaburzyć sam proces myślenia, a stałe napięcia emocjonalne mogą wytworzyć u dziecka deficyt umiejętności intelektualnych, upośledzając jego zdolność uczenia się (s. 58). Zresztą któż z nas dorosłych nie zna takich momentów, gdy wszelkie racjonalne decyzje padały pod wpływem uczuciowej presji, silniejszej od jakiegokolwiek rozsądnego oglądu sytuacji (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14908
ISSN: 2545-3971
1429-2173
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojtynek_Musik_Ekspresja_uczuc_w_nauczaniu.pdf639,14 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons