Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15059
Tytuł: Przynależność generacyjna, płeć psychologiczna, postawy wobec miłości a style użytkowania Facebooka przez młodych dorosłych
Autor: Sitko-Dominik, Magdalena
Słowa kluczowe: przynależność generacyjna; płeć psychologiczna; postawy wobec miłości; Facebook; wczesna dorosłość; generational membership; gender; attitudes to love; young adulthood
Data wydania: 2020
Źródło: "Polskie Forum Psychologiczne" T. 25, nr 2 (2020), s. 170-187
Abstrakt: Powszechne korzystanie z mediów społecznościowych przez osoby będące w okresie wczesnej dorosłości umożliwia nabywanie doświadczeń w rzeczywistości wirtualnej, które mogą oddziaływać na romantyczne relacje, dlatego też zdecydowano się na zbadanie związków między stylami użytkowania Facebooka, postawami wobec miłości a płcią psychologiczną. W celu zweryfikowania powyższych związków przeprowadzono badania pośród 200 osób będących w romantycznych relacjach należących do generacji Y oraz Z. W badaniu wykorzystano Kwestionariusz Intensywności Użytkowania Facebooka (Kuś, Szulżycki, 2014), Inwentarz do Oceny Płci Psychologicznej (Kuczyńska, 1992) oraz Skalę Postaw wobec Miłości (Love Attitudes Scale; Hendrick, Hendrick, 1986). Wykazano istnienie różnic generacyjnych w zakresie użytkowania Facebooka oraz kobiecości. Jednak postawy wobec miłości nie różnicowały osób należących do generacji Y i Z. Uzyskane rezultaty wskazały natomiast na istnienie wyższego związku między preferowaniem określonych stylów użytkowania Facebooka a postawami wobec miłości pośród przedstawicieli generacji Y. The common use of social media by young adults makes it possible for them to acquire experience in virtual reality which may have an impact on romantic relationships, that is why I decided to investigate the relation between styles of Facebook use, attitudes to love, and gender. To realize the aim, research was conducted on 200 representatives of Generation Y and Generation Z who were in romantic relationships. In the research, the following tools were used: The Intensity of Facebook Use Scale (Kuś, Szulżycki, 2014), The Gender Evaluation Inventory (Kuczyńska, 1992), and The Love Attitudes Scale (Hendrick, Hendrick, 1986). The analysis of the research results showed generational differences in Facebook use and femininity. There are no significant differences between Generation Y and Generation Z in attitudes to love. However, there is a relation between styles of Facebook use and attitudes to love among representatives of Generation Y.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15059
DOI: 10.14656/PFP20200202
ISSN: 1642-1043
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sitko-Dominik_Przynaleznosc_generacyjna_plec_psychologiczna_postawy_wobec_milosci_a_style.pdf961,62 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons