http://hdl.handle.net/20.500.12128/15091
Tytuł: | Rola treści humorystycznych w procesie glottodydaktycznym : analiza wybranych podręczników do nauki języka niemieckiego dla dzieci i młodzieży |
Autor: | Wowro, Iwona |
Słowa kluczowe: | humour in teaching/learning; foreign language |
Data wydania: | 2009 |
Źródło: | Neofilolog, Nr 33, (2009) s. 269-281 |
Abstrakt: | The aim of the article is to present the function of humour in teaching/learning, paying particular attention to the specific character of foreign language acquisition. The author presents arguments and concisely describes the most common forms of humour occurring in coursebooks . In the second part of the article the author quotes and briefly discusses some examples of comical elements in German textbooks which are intended for children and young people. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15091 |
ISSN: | 2545-3971 1429-2173 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wowro_Rola_tresci_humorystycznych.pdf | 896,45 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons