Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15454
Tytuł: Istota środowiska refleksyjno-edukacyjnego w profesjonalnym przygotowaniu nauczycieli muzyki : konfrontacje polsko-ukraińskie
Autor: Kisiel, Mirosław
Dubrovina, Irina B.
Słowa kluczowe: future teachers; pedagogical effectiveness; music; professional training; reflective and evaluation environment; pedagogical practice; przyszli nauczyciele; muzyka; pedagogiczna skuteczność; przygotowanie do zawodu; środowisko refleksyjne i ewaluacyjne; praktyka pedagogiczna
Data wydania: 2019
Źródło: "Ars Inter Culturas" Vol. 8 (2019), s. 219-232
Abstrakt: The article discusses the problem of creating an environment conducive to shaping the attitude of reflexivity of future music teachers. The work presents the achievements in this area by institutes in selected universities in Poland and Ukraine. The conditions for creating pedagogical self-sufficiency of students were the subject of consideration. The authors describe the essence of such concepts as “pedagogical self-efficacy”, “pedagogical reflection”, “evaluation environment” and their approximation in the process of increasing a teacher’s professionalism. They thus clarified the essence of the pedagogical effectiveness of their own educator–musicians and showed the place and role of the reflective and evaluation environment in the process of its formation.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15454
DOI: 0.34858/AIC.8.2019.014
ISSN: 2083-1226
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kisiel_Dubrovina_istota_srodowiska_refleksyjno_eduakcyjnego.pdf416,69 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons