Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15566
Tytuł: O roli i pozycji badacza w badaniach rzeczywistości szkoły specjalnej integracyjnej
Tytuł równoległy: On the role and rank of a researcher in the studies into the reality of special and integrated school
Autor: Gajdzica, Zenon
Słowa kluczowe: szkoła specjalna integracyjna; badanie
Data wydania: 2013
Źródło: " Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej" 2013, nr 3, s. 9-20).
Abstrakt: Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w ciągu ostatnich kilkunastu lat podlega nieustannej, wielozakresowej transformacji. Obejmuje ona: zmianę ustroju szkolnego, gruntownie przebudowaną w 1999 r., przeobrażenia organizacyjne i jakościowe w orzekaniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz specjalnych potrzeb edukacyjnych, bezustanne przemiany w zakresie sieci szkół specjalnych i integracyjnych, statystyczne zmiany dotyczące realizacji obowiązku szkolnego uczniów niepełnosprawnych w określonych formach kształcenia (separacyjnego, integracyjnego, włączającego), nieustannie toczącą się reformę programową. Zapewne, prócz wskazanych, można by wymienić jeszcze kilka mniej lub bardziej znaczących tendencji i obszarów reformowania.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15566
ISSN: 2300-391X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gajdzica_O_roli_i_pozycji_badacza_w_badaniach_rzeczywistosci.pdf421,44 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons