Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15609
Tytuł: Twórczość artystyczna jako sposób urzeczywistniania paradygmatu emancypacyjnego
Tytuł równoległy: Artistic creation as a way to realize the emancipatory paradigm
Autor: Pawlik, Sabina
Słowa kluczowe: niepełnosprawność intelektualna; twórczość artystyczna
Data wydania: 2017
Źródło: "Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej" 2017, nr 16, s. 129-142
Abstrakt: The article relates to artistic creation of intellectually disabled people as an example of possible means of their emancipation. In this paper I claim that artistic creation of intellectually disabled people may constitute a tool of self-expression, and as a result be a way to realize the emancipatory paradigm in special education. I have illustrated my hypothesis with some poetry written by two women affected by Down syndrome whose creation is a conscious act of formulating an autonomous artistic message.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15609
ISSN: 2300-391X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pawlik_Tworczosc_artystyczna_jako_sposob_urzeczywistniania.pdf403,62 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons