Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15609
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPawlik, Sabina-
dc.date.accessioned2020-08-13T09:24:53Z-
dc.date.available2020-08-13T09:24:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citation"Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej" 2017, nr 16, s. 129-142pl_PL
dc.identifier.issn2300-391X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/15609-
dc.description.abstractThe article relates to artistic creation of intellectually disabled people as an example of possible means of their emancipation. In this paper I claim that artistic creation of intellectually disabled people may constitute a tool of self-expression, and as a result be a way to realize the emancipatory paradigm in special education. I have illustrated my hypothesis with some poetry written by two women affected by Down syndrome whose creation is a conscious act of formulating an autonomous artistic message.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectniepełnosprawność intelektualnapl_PL
dc.subjecttwórczość artystycznapl_PL
dc.titleTwórczość artystyczna jako sposób urzeczywistniania paradygmatu emancypacyjnegopl_PL
dc.title.alternativeArtistic creation as a way to realize the emancipatory paradigmpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pawlik_Tworczosc_artystyczna_jako_sposob_urzeczywistniania.pdf403,62 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons