http://hdl.handle.net/20.500.12128/16499
Tytuł: | Zmiany edukacyjne w oświacie : od paradygmatu zmiany do zmiany paradygmatu |
Autor: | Ekiert-Oldroyd, Dorota |
Słowa kluczowe: | edukacja; oświata; zmiany edukacyjne; paradygmat |
Data wydania: | 2006 |
Źródło: | Chowanna, T. 1, (2006), s. 9-25 |
Abstrakt: | Procesy globalizacji wymuszają zmiany w systemach edukacyjnych poszczególnych krajów, edukację zaś postrzega się jako środek do osiągnięcia celu, jakim jest wzięcie udziału w rozwoju cywilizacyjnym. Zmiany edukacyjne są coraz trudniejsze w realizacji, a zarządzanie zmianą - coraz bardziej kompleksowe. Klęska edukacji - traktowanej jako inwestycja w rozwój społeczny - może w przyszłości przynieść klęskę gospodarczą. Zmiany edukacyjne są powszechne w krajach bogatych, gdzie bycie człowiekiem wyedukowanym stanowi wartość samo w sobie, ale także w krajach postkomunistycznych, gdzie presja w kierunku wprowadzenia reform oświatowych wywierana była z wielką siłą, jako element zmian społeczeństwa i przekształcenia go w społeczeństwo demokratyczne. Dobrym tego przykładem jest Polska, gdzie od kilku lat wprowadzane są kompleksowe zmiany edukacyjne. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16499 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Ekiert_Oldroyd_Zmiany_edukacyjne_w_oswiacie.pdf | 723,24 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons