Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1668
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCzaja, Kamila-
dc.date.accessioned2018-03-27T06:43:06Z-
dc.date.available2018-03-27T06:43:06Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationM. Tramer, A. Wójtowicz (red.), "Reinterpretacje" (S. 351-366). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788380123847-
dc.identifier.isbn9788380123854-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1668-
dc.description.abstractW pierwszym tomie katowickiego Skamandra Wojciech Ligęza analizuje obraz szkoły w poezji Juliana Tuwima i Kazimierza Wierzyńskiego. Po latach warto rozwinąć proponowaną w tamtym artykule koncepcję metafory „szkoła życia” oraz szkolnego języka, który „pseudonimuje istotne problemy ludzkiej egzystencji”. Przedmiotem zainteresowania w niniejszym artykule są więc przede wszystkim aspekty poetyckiego idiomu, które wiele mówią nie tyle o samym wizerunku szkoły w poezji skamandrytów, ile raczej o tym, co ukazywane jest przez przywołanie szkolnej rzeczywistości i terminologii.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectJulian Tuwimpl_PL
dc.subjectKazimierz Wierzyńskipl_PL
dc.subjectpoezja skamandrytówpl_PL
dc.titleLiebert, Tuwim - do tablicy : o skamandryckiej metaforyzacji szkolnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Czaja_Liebert_Tuwim_do_tablicy.pdf294,47 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons