DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Czaja, Kamila | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-27T06:43:06Z | - |
dc.date.available | 2018-03-27T06:43:06Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | M. Tramer, A. Wójtowicz (red.), "Reinterpretacje" (S. 351-366). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380123847 | - |
dc.identifier.isbn | 9788380123854 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1668 | - |
dc.description.abstract | W pierwszym tomie katowickiego Skamandra Wojciech Ligęza analizuje
obraz szkoły w poezji Juliana Tuwima i Kazimierza Wierzyńskiego. Po
latach warto rozwinąć proponowaną w tamtym artykule koncepcję metafory
„szkoła życia” oraz szkolnego języka, który „pseudonimuje istotne problemy
ludzkiej egzystencji”. Przedmiotem zainteresowania w niniejszym
artykule są więc przede wszystkim aspekty poetyckiego idiomu, które
wiele mówią nie tyle o samym wizerunku szkoły w poezji skamandrytów,
ile raczej o tym, co ukazywane jest przez przywołanie szkolnej rzeczywistości
i terminologii. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Julian Tuwim | pl_PL |
dc.subject | Kazimierz Wierzyński | pl_PL |
dc.subject | poezja skamandrytów | pl_PL |
dc.title | Liebert, Tuwim - do tablicy : o skamandryckiej metaforyzacji szkolnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|